Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Πέμπτη, 18 Ιούλιος 2019
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

logo20150715Επιμορφωτικό Σεμινάριο:

Η Διδακτική της Γλώσσας & των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο

Σχέδιο Μαθήματος, Διδακτικές Παρεμβάσεις, Διαφοροποιημένη Διδασκαλία, Αξιολόγηση, Παραγωγή Εκπαιδευτικού Υλικού για τη γενική και ειδική εκπαίδευση


Η σύγχρονη εκπαιδευτική έρευνα και πρακτική εστιάζει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της πολυμορφίας του μαθητικού πληθυσμού των γενικών τάξεων. Οι διδακτικές τεχνικές που εφαρμόζονται στη γλώσσα και τα μαθηματικά θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών, τα μαθησιακά χαρακτηριστικά τους και την κατάλληλη τροποποίηση των χώρων μάθησης με σκοπό την κατάκτηση της γνώσης σε ένα πολυαισθητηριακό περιβάλλον. Η συμπερίληψη, ως όρος και φιλοσοφία, εμπεριέχει τον χαρακτήρα της δίκαιης εκπαίδευσης και προϋποθέτει τη γνώση και εξειδίκευση για την προσαρμογή τόσο του περιεχομένου όσο και της μαθησιακής διαδικασίας. Στο συγκεκριμένο σεμινάριο επιχειρείται μια διαφοροποιημένη προσέγγιση της διδακτικής της γλώσσας και των μαθηματικών με την αξιοποίηση στοχευμένων τεχνικών κατανόησης των εννοιών, με την εφαρμογή μεθόδων που ενεργοποιούν και εμπλέκουν όλους τους μαθητές, με τη χρήση χειραπτικού και ψηφιακού υλικού, με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση διδακτικών παρεμβάσεων που επιδιώκουν τη συμμετοχή όλων των παιδιών της τάξης. Επιπροσθέτως, θα αναλυθούν πρακτικές αξιολόγησης και τρόποι παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού.

Στόχος του σεμιναρίου είναι οι εκπαιδευτικοί και όχι μόνο, να μπορούν να επιφέρουν ποιοτικές αλλαγές στη διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών και να ανταποκριθούν επιλέγοντας «πλούσιες» δράσεις που θα προβάλλουν τη νέα γνώση ως διερεύνηση, διατύπωση υποθέσεων και επικοινωνία κι όχι ως έτοιμο προϊόν. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία από στρατηγικές και μέσα διδασκαλίας για τη διερεύνηση του περιεχομένου, μπορούν να στηρίξουν τον ιδιαίτερο τρόπο που μαθαίνει ο κάθε μαθητής και η κάθε μαθήτρια, αναδεικνύοντας τα δυνατά τους σημεία αλλά και εκείνα στα οποία θα χρειαστεί να βελτιωθεί.

  • Η Διδακτική της Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο

    Μέσα από τη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος θα πρέπει να προάγονται όχι μόνο οι γνωστικές/ γλωσσικές   δεξιότητες των μαθητών, αλλά και να καλλιεργούνται και οι κοινωνικές δεξιότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη “διαδραστική” επαφή του μαθητή με τη λογοτεχνία και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, με την έννοια ότι οι μαθητές επανασχεδιάζουν, σχολιάζουν και αξιολογούν τον παραγόμενο αλλά και τον λογοτεχνικό λόγο ανάλογα με το επικοινωνιακό πλαίσιο. Επίσης, η επαφή των παιδιών με τη λογοτεχνία τα εφοδιάζει με όλα εκείνα τα απαραίτητα εργαλεία για να κατανοήσουν τον κόσμο και την έννοια της ιστορικότητας.

    Η φυσιογνωμία του γλωσσικού μαθήματος

    • Χαρακτηριστικά των κειμενικών ειδών/ γενών του λόγου
    • Διδακτικές προσεγγίσεις για το «ξεκλείδωμα» του κειμένου
    • Τεχνικές εμβάθυνσης στο κείμενο
    • Ανάπτυξη του Αφηγηματικού, Περιγραφικού και Επιχειρηματολογικού Λόγου στα Παιδιά
    • Η έννοια της πολυτροπικότητας
    • Δημιουργική γραφή

    Η Διδακτική των Μαθηματικών στο Δημοτικό Σχολείο

    Κεντρική επιδίωξη της διδασκαλίας των Μαθηματικών στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι η ανάδειξη των βασικών χαρακτηριστικών της μαθηματικής γνώσης: της γενίκευσης, της αφαίρεσης, της ακρίβειας και της συντομίας, καθώς και  η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης. Παράλληλα, η διδασκαλία επιδιώκει τη σύνδεση των παραπάνω με το κοινωνικό περιβάλλον, γεγονός που οδηγεί στην ανάπτυξη του μαθηματικού γραμματισμού, δηλαδή στην ικανότητα του ατόμου να αναλύει, να ερμηνεύει και να επεμβαίνει στο κοινωνικό του περιβάλλον και στον κόσμο γύρω του, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο τα μαθηματικά και να αντιλαμβάνεται τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα μαθηματικά για τη λήψη αποφάσεων.

    Βασικές Αρχές Μάθησης και Διδασκαλίας των Μαθηματικών

    • Μαθηματικά και Μαθηματικός γραμματισμός
    • Χειραπτικά υλικά και μαθηματικά
    • Τα λάθη των μαθητών στα Μαθηματικά
    • Παράγοντες που επηρεάζουν τη μάθηση των μαθηματικών
    • Δομικά στοιχεία και απαιτήσεις στη μάθηση των μαθηματικών
    • “Η γλώσσα” των μαθηματικών
    • Προσεγγίσεις διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών
    • Συμπεριληπτική εκπαίδευση

  Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Αθήνα
Τόπος:

Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ:

Μενεμένης 5 Νέα Ιωνία Αττικής Τ.Κ. 14231

Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου

Σεμιναρίου: 

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:15
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφωτές:

Ζωή Κρόκου, Δασκάλα, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής

Μάκης Γκούμας, Δάσκαλος, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής

Δίδακτρα Σεμιναρίου:

Δίδακτρα: 50€, Εκπαιδευτικοί: 45€,

Φοιτητές: 35€,   Άνεργοι: 35€, Πολύτεκνοι: 35€, ΑμεΑ: 35€,

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν

 Παρέχονται:

Σημειώσεις - Βιβλιογραφία

Βεβαίωση Σεμιναρίου

Δωρεάν e-learning σεμινάριο 75 ωρών με θέμα:

"Εισαγωγή στη Διδακτική των Μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου"

Πιστωτικές Μονάδες:

3

Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες του ΑΙΕ;


Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-19:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

0
0
0
s2smodern

Copyright © 2017 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech