Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

logo20150715Σεμινάριο

 Μαθησιακές Δυσκολίες και Διδακτικές Παρεμβάσεις στο Σχολείο 


Λίγα λόγια για το σεμινάριο

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μία σχετικά ετερογενή ομάδα δυσκολιών που σχετίζονται, αλλά και επηρεάζουν, κυρίως, τη σχολική επίδοση. Αρκετές είναι οι απόπειρες των επιστημόνων που προσπάθησαν να δώσουν έναν ευρύτερα αποδεκτό ορισμό για τις μαθησιακές δυσκολίες χωρίς, όμως, ακόμα και σήμερα να υπάρχει η επιθυμητή συναίνεση (Little, Akin-Little, & Richards, 2006).

Ο Hammil (1990) σε μια μελέτη του που αναζητούσε τον ευρύτερα αποδεκτό ορισμό, θεωρεί τις ΜΔ σαν μια μεγάλη ομάδα πολύμορφων δυσκολιών και ορίζει ως κοινό δείκτη της ενδοπροσωπικής μεταβλητότητας την “απροσδόκητη” απόκλιση μεταξύ του νοητικού επιπέδου και της αποτελεσματικότητας του ατόμου στις σχολικές δραστηριότητες που πρέπει να εκτελέσει (π.χ. ανάγνωση, γραφή, επίλυση προβλημάτων). Επίσης, ορίζει ως κριτήρια αποκλεισμού από την ομάδα των ΜΔ τις αισθητηριακές ανεπάρκειες, τη νοητική υστέρηση, τις εξωγενείς επιρροές (π.χ. πολιτισμικές διαφορές, υστερημένο γλωσσικό περιβάλλον, ανεπαρκής ή ακατάλληλη εκπαίδευση) και τα συναισθηματικά προβλήματα ή τα προβλήματα συμπεριφοράς. Άρα, οι μαθητές που εμφανίζουν απροσδόκητη υποεπίδοση, με βάση τα κριτήρια αποκλεισμού, θεωρείται ότι ανήκουν στην ομάδα των μαθησιακών δυσκολιών, ενώ όσοι μαθητές αναμένεται να εμφανίσουν χαμηλή επίδοση εξαιτίας συναισθηματικών, οικονομικών, πολιτισμικών ή και εκπαιδευτικών επιβαρυντικών παραγόντων εξαιρούνται από αυτή την ομάδα (Κavale & Forness, 2000).

Οι Fletcher, Lyon, Fuchs, & Barnes (2007) προτείνουν τέσσερα μοντέλα κατηγοριοποίησης των μαθησιακών δυσκολιών: α. το μοντέλο της απόκλισης ανάμεσα στην νοητική ικανότητα και την επίτευξη, β. το μοντέλο της υποεπίδοσης, γ. το μοντέλο των ενδοατομικών διαφορών και δ. το μοντέλο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας (R[esponse]t[o]I[ntervention]). Νωρίτερα, οι Fletcher, Morris, & Lyon (2003) στη δική τους μελέτη διαφοροποιούνται ως προς την ονομοτοδοσία και αναφέρουν το μοντέλο επίλυσης προβλήματος, το οποίο, θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι η πρώτη μορφή του μοντέλου της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Το μοντέλο αυτό θεωρεί σημαντική την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών μέσα από διαβαθμισμένες διδακτικές παρεμβάσεις.

Σε αυτό το σεμινάριο θα εστιάσουμε τόσο στους δείκτες εμφάνισης των μαθησιακών δυσκολιών και τη διάκρισή τους από τις δυσκολίες στη μάθηση και θα εστιάσουμε σε εκείνες τις διαφοροποιημένες διδακτικές παρεμβάσεις που στηρίζονται στο “τι λειτουργεί”, ποια παρέμβαση είναι αποδοτική και προσπαθεί να βελτιώνει τις μαθησιακές επιδόσεις που οδηγούν στον προσδιορισμό των μαθησιακών δυσκολιών. Ο σχεδιασμός κατάλληλων  και στοχευμένων διδακτικών παρεμβάσεων βοηθά τον εκπαιδευτικό να εστιάζει στον τρόπο που μπορούν να μάθουν αποδοτικότερα οι μαθητές του και από την άλλη οι μαθητές μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν μέσα από δραστηριότητες με νόημα που αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους (McNamara, 2007).

Ενδεικτικά περιεχόμενα

Μαθησιακές δυσκολίες

Διδακτικές Παρεμβάσεις

Μέθοδοι διδασκαλίας/ στόχοι/ ανάπτυξη δεξιοτήτων

Παραδείγματα σχεδιασμού δραστηριοτήτων

 


 Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Aλεξανδρούπολη
Τόπος:

Ξενοδοχείο ASTIR-ΕΓΝΑΤΙΑ,  Πάρκο Εγνατία

(ΧΑΡΤΗΣ)

Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:00-09:45
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30
Επιμορφώτρια:

Ζωή Κρόκου, Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής 


Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 60€, Εκπαιδευτικοί 50€,  Φοιτητές: 40€,   Άνεργοι: 40€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν


Παρέχονται:


Τι είναι οι πιστωτικές μονάδες;

Από τον Ιανουάριο του 2013 το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, καθιέρωσε μια ακόμα παροχή για όλους όσους συμμετέχουν στα δια ζώσης σεμινάρια και τις Ημερίδες.

Κάθε σεμινάριο, εκτός από τις σημειώσεις σε έντυπη μορφή, το εκπαιδευτικό υλικό και την έκπτωση στην αγορά των βιβλίων, θα προσφέρει συγκεκριμένες πιστωτικές μονάδες, τις οποίες μπορείτε να εξαργυρώνετε σε εκπαιδευτικές υπηρεσίες ως εξής:



Επικοινωνία

Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες - Εγγραφές:

0
0
0
s2smodern
Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech