Σεμινάριο:
Το Παιδικό Σχέδιο ως Εργαλείο στη Συμβουλευτική Γονέων
Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο ειδικός, ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη στους μαθητές καθώς αυτοί προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες οι οποίες μπορεί να πηγάζουν από την οικογένεια, το σχολείο, τους συμμαθητές ή τον ίδιο τους τον εαυτό).
Στο επίπεδο της σχολικής τάξης η συμβουλευτική προάγει ένα θετικό κλίμα, πρόσφορο για μάθηση, καθώς και την αίσθηση της προσωπικής αξίας στους μαθητές. Σε δεύτερο επίπεδο, η συμβουλευτική μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών για αυτοδιαχείριση, καλλιεργώντας την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες και να παίρνουν σωστές αποφάσεις. Τους ενθαρρύνει επίσης να αναλύουν τις περιστάσεις και να μην παρασύρονται από τα κίνητρα των άλλων στη λήψη των αποφάσεών τους. Τέλος, η συμβουλευτική μπορεί να συμβάλλει στην αίσθηση της προσωπικής αποτελεσματικότητας, η οποία απορρέει από την ικανότητα του μαθητή να αντιμετωπίζει πιεστικές καταστάσεις ή καταστάσεις που απαιτούν άμεση αντίδραση.
Πορίσματα πολύχρονων ερευνών στο χώρο της συμβουλευτικής, ανεξάρτητα από τη θεωρητική βάση από την οποία εκκινούν, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι όροι ή χαρακτηριστικά του συμβούλου τα οποία είναι απαραίτητα προκειμένου να υπάρξει εποικοδομητική διαπροσωπική σχέση.
Είναι προφανές ότι η συμβουλευτική ψυχολογία των παιδιών δεν μπορεί να ασκείται με τον ίδιο τρόπο που ασκείται η αντίστοιχη των ενηλίκων.
Στη δεύτερη περίπτωση ο σύμβουλος προσκαλεί τον ενήλικα σε διάλογο. Εάν εφαρμόζαμε την ίδια στρατηγική στα παιδιά, αυτά θα ήταν μάλλον απίθανο να αναφερθούν σε κάποια σημαντικά θέματα. Συνήθως μετά από μια συζήτηση σύντομης διάρκειας θα έδειχναν να βαριούνται ή θα αποσύρονταν.
Εάν στόχος μας ως συμβούλων είναι να διευκολύνουμε την εμπλοκή των παιδιών σε μια διαδικασία επικοινωνίας, στην οποία θα μπορούν να μιλούν ελεύθερα για επώδυνα ζητήματα, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε λεκτικές δεξιότητες συμβουλευτικής σε συνδυασμό με άλλες στρατηγικές. Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να προτρέψουμε το παιδί να παίξει ή να χρησιμοποιήσει διάφορα αντικείμενα, όπως μικρά ζώα μινιατούρες, πηλό ή διάφορες άλλες μορφές τέχνης...
Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου
- Εισαγωγή στη Συμβουλευτική Ψυχολογία
- Η εξέλιξη και τα στάδια του Παιδικού Ιχνογραφήματος
- Η Οικογένεια στο Παιδικό Σχέδιο
- Το Ιχνογράφημα ως test
- Σύμβολα και Συμβολισμός των Παιδικών Σχεδίων
- Συγκριτικά Στοιχεία στο Ιχνογράφημα
- Συμβουλευτική Γονέων με τη Χρήση Παιδικών Σχεδίων
Χρήσιμες πληροφορίες:
Πόλη Διεξαγωγής: | Ηράκλειο-Κρήτη |
Τόπος: | Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στο Ηράκλειο: Εθνικής Αντιστάσεως 71 Τ.Κ. 71306 |
Ώρες Διεξαγωγής: | 10:00-14:00 |
Ώρες Προσέλευσης & Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου: |
09:15-09:45 |
Έναρξη Σεμιναρίου: | 10:00 |
Διάλειμμα - Καφές: | 12:00-12:15 |
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: | 14:00 |
Παραλαβή Βεβαιώσεων: | 14:00-14:30 |
Επιμορφώτρια: |
Ειρήνη Δρακοπούλου, Ειδική Παιδαγωγός M. Ed. Συντονίστρια Σχολών Γονέων
|
Δίδακτρα Σεμιναρίου
Δίδακτρα: 25€, Εκπαιδευτικοί: 20€, Φοιτητές - Άνεργοι: 15€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν
Παρέχονται:
1. Σημειώσεις
2. Βιβλιογραφία
4. Βεβαίωση
5. Πιστωτικές Μονάδες: 3
Επικοινωνία
Πληροφορίες - Εγγραφές:
- Τηλέφωνα: 2810-242632 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00-17:00) --- 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-21:00)
- e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
- sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)