Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Δευτέρα, 25 Ιούνιος 2018
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
custom_html

 Αβέρωφ 18, Περισσός Νέα Ιωνία Αττικής
 
 21 0384 6930

 
 

Σεμινάριο:

Τεχνικές Διδασκαλίας και Λειτουργικής Αξιολόγησης της Έκφρασης-Έκθεσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

6 eduΗ καλλιέργεια του γλωσσικού γραμματισμού ήταν και είναι από τους κύριους σκοπούς της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αυτό επιδιώχθηκε ήδη σε όλη τη διάρκεια της υποχρεωτικής εννιάχρονης εκπαίδευσης. Στην Α' τάξη του Λυκείου επιδιώκεται η ενδυνάμωση του ήδη αποκτημένου γλωσσικού γραμματισμού σε μια κατεύθυνση περισσότερο κοινωνιοκεντρική και λιγότερο γλωσσοκεντρική. Απώτερος δηλ. σκοπός του μαθήματος είναι η αξιοποίηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που έχουν αποκτήσει οι μαθητές και οι μαθήτριες, προκειμένου να ανταποκριθούν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικές συνθήκες και απαιτήσεις στις οποίες είναι απαραίτητη η χρήση της γλώσσας. Για παράδειγμα, στη φάση αυτή της εκπαίδευσης δεν ενδιαφέρει τόσο η αποκλειστική εστίαση σε γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα (ο τρόπος, λ.χ., μετατροπής της ενεργητικής σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο ―γλωσσοκεντρική κατεύθυνση του προγράμματος), όσο η σύνδεσή τους με τα κείμενα και η αξιοποίησή τους για τη βαθύτερη κατανόηση των κειμένων και του κόσμου που κατασκευάζουν (προτίμηση λ.χ. της παθητικής σύνταξης στις Μικρές Αγγελίες των εφημερίδων ―κοινωνιοκεντρική κατεύθυνση). Επειδή με τη διδασκαλία κάθε μαθήματος επιδιώκεται η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που σχετίζονται με το καθαυτό γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος, οι ειδικότεροι στόχοι του γλωσσικού μαθήματος θα μπορούσαν αρχικώς να είναι καθαρά γλωσσικοί. Όμως το γλωσσικό μάθημα ― περισσότερο από όλα τα άλλα ― σχετίζεται στενά με την κοινωνία, γι' αυτό είναι προφανές ότι μέσω αυτού καλλιεργούνται επίσης αξίες και στάσεις απέναντι στην κοινωνία και τον κόσμο. Επομένως παράλληλα με τους γλωσσικούς επιδιώκονται και ευρύτεροι αξιακοί στόχοι.

Στους γλωσσικούς στόχους θα μπορούσαν μεταξύ των άλλων να ενταχθούν:

α) η γλωσσική ποικιλότητα ως εγγενές χαρακτηριστικό όλων των γλωσσών,  β) η κειμενική ποικιλότητα ως χαρακτηριστικό των γλωσσών σε άμεση συνάρτηση με την ποικιλότητα και τη δυναμική των κοινωνικών πρακτικών και των κοινοτήτων, όπου ανήκουν και κατανοούνται τα κείμενα,  γ) η εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά κειμενικών ειδών (όπως του δοκιμίου και της ερευνητικής εργασίας) και κειμενικών τύπων (όπως του επιχειρηματολογικού, της περιγραφής και της αφήγησης),  δ) η κατανόηση της δομής των κειμένων ως συνδυασμού γλωσσικών επιλογών (συνοχή) με το νοηματικό επίπεδο (συνεκτικότητα),  ε) η κατανόηση της σχέσης του καναλιού της επικοινωνίας με την ιδιαιτερότητα των κοινωνικών πρακτικών,  στ) η διάκριση μεταξύ κειμένων καθημερινού και ακαδημαϊκού (επιστημονικού) τύπου,  ζ) η απόκτηση δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, απαραίτητων για τη χρήση τους ως εκπαιδευτικών μέσων και μέσων προσωπικής έκφρασης και επικοινωνίας.

 Οι αξιακοί στόχοι που μπορούν να επιδιωχθούν είναι πολλοί και γι' αυτό δύσκολο να καταγραφούν όλοι. Πάντως, μεταξύ αυτών μπορεί να είναι:

α) η εκτίμηση της ισοτιμίας όλων των γλωσσών και ο σεβασμός της πολιτισμικής και γλωσσικής διαφορετικότητας,  β) ο δημοκρατικός χειρισμός του λόγου με σεβασμό προς τις απόψεις των άλλων,  γ) η διά του λόγου αντίσταση σε κάθε μορφή εξουσιαστικού αυθαίρετου λόγου,  δ) ο σεβασμός στο περιβάλλον και την αειφορία,  ε) η αντίληψη του τρόπου με τον οποίο δομούνται μέσω του λόγου διαφορετικές οπτικές για τον κόσμο,  στ) η κατανόηση της αλλαγής που έχει επέλθει στον κόσμο με τη συρρίκνωση των αποστάσεων και τη συνεχή κίνηση ανθρώπων, κεφαλαίων, εικόνων και κειμένων.


Θεματικοί άξονες του σεμιναρίου

  • Διδασκαλία της Έκφρασης – Έκθεσης στο Γυμνάσιο και το Λύκειο
  • Βασικές αξίες και κανονιστικές απαιτήσεις της διδακτικής και αξιολόγησης της Έκφρασης- Έκθεσης
  • Δομικά επικοινωνιακά συστήματα διδασκαλίας
  • Από τη θεσμοποιημένη αξιολόγηση στην εκπαιδευτική διάδραση
  • Η Έκθεση ως επικοινωνιακός λόγος
  • Πολύ-επιστημονική προσέγγιση της διαδικασίας της αξιολόγησης
  • Συσχέτιση στης συστημικής ενσωμάτωσης με την αξιολόγηση
  • Παραδείγματα αξιολόγησης - διόρθωση

 


Χρήσιμες πληροφορίες:

Πόλη Διεξαγωγής: Ηράκλειο-Κρήτη
Τόπος: Τα Σεμινάρια υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στο Ηράκλειο: Εθνικής Αντιστάσεως 71 Τ.Κ. 71306
Ώρες Διεξαγωγής: 10:00-14:00

Ώρες Προσέλευσης &

Παραλαβή Φακέλου Σεμιναρίου:

09:15-10:00
Έναρξη Σεμιναρίου: 10:00
Διάλειμμα - Καφές: 12:00-12:30
Ολοκλήρωση Σεμιναρίου: 14:00
Παραλαβή Βεβαιώσεων: 14:00-14:30

Επιμορφωτής:

Συμεών Νικολιδάκης, Φιλόλογος, Msc Φιλοσοφίας

Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 30€, Φοιτητές 20€, Άνεργοι 20€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν

 


Παρέχονται:

  • Σημειώσεις

  • Βεβαίωση

 Επικοινωνία

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνα:  2810-242632 (Δευτέρα έως Παρασκευή 10:00-17:00) ---   210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-21:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

 


Διδακτική Φιλολογικών Μαθημάτων
Διαβάστε τον Οδηγό Επιμόρφωσης του Ετησίου Προγράμματος
0
0
0
s2smodern

AIE Krhths 1

Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης - Εγκαταστάσεις Ηρακλείου Κρήτης:

Εθνικής Αντιστάσεως 71 Ηράκλειο Κρήτη Τ.Κ. 71306

&

Τηλ. 2103846930 --- SMS 6986809035

Περισσότερες πληροφορίες: 210-3846930 (Τρίτη έως και Παρασκευή 11:00-19:00)

Copyright © 2017 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech