Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Πέμπτη, 21 Ιανουάριος 2021
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

Στρατηγικές Αναγνωστικής Κατανόησης

Προωθώντας την Αναγνωστική Κατανόηση των Μαθητών στα Κείμενα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας

Διάρκεια: 10 ώρες

Ημέρες και ώρες διεξαγωγής:  Σάββατο 20 και Κυριακή 21/02/21 (10:00-14:00)

Μεθοδολογία Εκπαίδευσης:

Ε-leaning (live streaming) μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του ΑΙΕ (μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 35)


Περιγραφή Σεμιναρίου

Η ανάγνωση συνιστά μια σύνθετη λειτουργία που αναπτύσσεται σε τρεις διαστάσεις, τη γνωστική, τη συναισθηματική και την κοινωνική διάσταση και ανταποκρίνεται σε ένα ευρύ φάσμα στόχων. Για την επίτευξη της ανάγνωσης, προϋπόθεση αποτελεί ο μαθητής να κατέχει την τεχνική της αποκρυπτογράφησης ενός γραπτού μηνύματος, η οποία διακρίνεται στην αποκωδικοποίηση και στην κατανόηση του μηνύματος (Παντελιάδου, 2000). 

Πριν την ανάγνωση, ο εκπαιδευτικός είναι σημαντικό να προετοιμάσει το έδαφος γι’ αυτό που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο μαθητής κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης. Για τον παραπάνω λόγο, στο παρόν σεμινάριο θα καταδείξουμε τη σημασία της αφόρμησης και του προοργανωτή στην αναγνωστική κατανόηση, μέσα από παραδείγματα σε κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας που περιλαμβάνονται στα σχολικά εγχειρίδια, ενώ παράλληλα θα ασχοληθούμε με τα διάφορα είδη της αφόρμησης και το μοντέλο της ανεστραμμένης τάξης. Έπειτα, θα δούμε πώς οι μαθητές μπορούν να διαμορφώσουν τα δικά τους ερωτήματα επί του κειμένου στην προσπάθειά τους να προσπελάσουν νοηματικά το κείμενο, ενώ θα υπεισέλθουμε σε συνεργατικές πρακτικές, όπως η τεχνική του Jigsaw και του Think Pair Share. Ακόμη, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να αναφερθούμε στις οπτικές αναπαραστάσεις και στη χρήση γραφικών οργανωτών, που υποβοηθούν τον μαθητή να οργανώσει και να ανασύρει τις πληροφορίες που λαμβάνει από το κείμενο. Τέλος, σχετική μνεία θα γίνει και στη μέθοδο της αμοιβαίας διδασκαλίας, που στόχο έχει να ελέγχουν οι μαθητές την αναγνωστική τους κατανόηση και να παρακολουθούν την πορείας της (comprehension monitoring), αλλά και να αναπτύσσουν δεξιότητες αυτορρύθμισης της αναγνωστικής τους συμπεριφοράς κατά τη νοηματική προσπέλαση του γραπτού λόγου (reading comprehension), ώστε να επιτυγχάνουν την κατανόηση των πληροφοριών των κειμένων και τη μετατροπή τους σε γνώση.

Σε ποιους απευθύνεται

Το συγκεκριμένο σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους, σε φιλολόγους ΕΑΕ, σε ειδικούς παιδαγωγούς και εκπαιδευτικούς, καθώς και σε φοιτητές φιλοσοφικών σχολών, οι οποίοι επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με στρατηγικές αναγνωστικής κατανόησης και να εντάξουν τις αντίστοιχες πρακτικές τους στη διδασκαλία των κειμένων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας.


Συγγραφέας Εκπαιδευτικού Υλικού-Επιμορφώτρια: Παπαναστασίου Αικατερίνη

Φιλόλογος, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων

 Η Αικατερίνη Παπαναστασίου είναι Φιλόλογος και Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων της μη Τυπικής Μάθησης από τον ΕΟΠΠΕΠ. Έχει εξειδικευτεί στη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Έχει εργαστεί ως γενική συντονίστρια και υπεύθυνη για την παρουσίαση προγράμματος Erasmus+, εργαστηρίων αφήγησης- δημιουργικής γραφής και την υποστήριξη δράσεων διακρατικού προγράμματος, πρότζεκτ το οποίο εντάχθηκε στον κατάλογο καλών πρακτικών για την τριετία 2016- 2018 από την εθνική ομάδα συντονισμού Erasmus+ Επιπλέον, έχει εργαστεί ως Εκπαιδεύτρια μεταναστών, κρατουμένων- πρώην χρηστών ψυχοτρόπων ουσιών στην ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό σε προγράμματα του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. καθώς και ως Φιλόλογος και Εκπαιδεύτρια Ρητορικής στον Όμιλο Γυμνασίου της Ελληνογαλλικής Σχολής Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» (Saint Paul). Έχει συνεργαστεί (εξωτερικός συνεργάτης), επίσης, με την Ένωση Μικρασιατών Θήβας (ΕΜΘ) και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας σε προγράμματα εμψύχωσης μουσειακών προγραμμάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας για παιδιά της Α'βάθμιας εκπαίδευσης. Οι εισηγήσεις της και τα ακαδημαϊκά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, στη διδακτική των φιλολογικών μαθημάτων καθώς και στην κατασκευή τρισδιάστατων μοντέλων μάθησης για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών.


Δίδακτρα Σεμιναρίου

Δίδακτρα: 50€, Φοιτητές - Άνεργοι - Πολύτεκνοι - ΑμεΑ: 40€

Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο   


 Παρέχονται:

  • Σημειώσεις
  • Βιβλιογραφία
  • Βεβαίωση

Επικοινωνία

Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

0
0
0
s2smodern

Ωράριο Λειτουργίας

Δευτέρα 10:00 - 18:00
Τρίτη 10:00 - 18:00
Τετάρτη 10:00 - 18:00
Πέμπτη 10:00 - 18:00
Παρασκευή 10:00 - 18:00
Σάββατο Εκτός Ωραρίου
Κυριακή Εκτός Ωραρίου

Εκτός Ωραρίου λειτουργίας

Copyright © 2020 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech