Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Πέμπτη, 21 Ιανουάριος 2021
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

Σεμιναριακός Κύκλος

Παιδικό Ιχνογράφημα

Μιλώντας με το Παιδί μέσα από τα Σχέδια και τα Χρώματα


  • Εξ ολοκλήρου E-learning Σεμινάριο
  • Σύγχρονη  Εκπαίδευση (live streaming, μέσω ZOOM) & Ασύγχρονη Εκπαίδευση (μελέτη e-book, μέσω της διαδικτυακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας του ΑΙΕ)
  • Σύνολο live streaming συναντήσεων: 10
  • Σύνολο θεματικών ενοτήτων ασύγχρονης εκπαίδευσης: 6
  • Σύνολο ωρών σεμιναριακού κύκλου: 110
  • Επιμορφωτές:
    • Αθανασέκου Μαρία, Δρ. Ιστορίας Τέχνης, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων
    • Δρακοπούλου Ειρήνη, Ειδική Παιδαγωγός M. Ed. Συντονίστρια Σχολών Γονέων
    • Κοΐνης Αριστοτέλης, Κλινικός Ψυχολόγος, Συγγραφέας

 

Ημερομηνίες Διεξαγωγής - Πρόγραμμα Συναντήσεων:

Α/Α Ημερομηνία

Θεματική Ενότητα

Επιμορφωτής

1η & 2η Συνάντηση

Live Streaming

Σάββατο 20 & Κυριακή 21/02/21, (10:00-14:00)

Εισαγωγή στο Παιδικό Ιχνογράφημα - Ανάλυση Παιδικού Ιχνογραφήματος–Στάδια

 Αριστοτέλης

Κοΐνης

 Θεματικές Ενότητες

Ασύγχρονης Εκπαίδευσης

 Φεβρουάριος 2021

 1. Εισαγωγή στη Συμβουλευτική Ψυχολογία

2. Εισαγωγή στη Σχολική Ψυχολογία

3. Στοιχεία Κλινικής Ψυχολογίας

3η & 4η Συνάντηση

Live Streaming

Σάββατο 06 & Κυριακή 07/03/21 (10:00-14:00)

Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική Γονέων 

Το Παιδικό Ιχνογράφημα ως εργαλείο 

 Ειρήνη Δρακοπούλου

 Θεματικές Ενότητες

Ασύγχρονης Εκπαίδευσης

 Μάρτιος 2021

1. Στοιχεία Ειδικής Αγωγής

2. Το Φάσμα του Αυτισμού

 

5η & 6η Συνάντηση

Live Streaming

Σάββατο 20 & Κυριακή 21/03/21, (10:00-14:00)

Αυτισμός και Παιδικό Ιχνογράφημα 

Αριστοτέλης

Κοΐνης

Θεματικές Ενότητες

Ασύγχρονης Εκπαίδευσης

 Απρίλιος 2021

1. Εισαγωγή στη Θεραπεία μέσω των Τεχνών (Art Therapy)

 

7η & 8η Συνάντηση

Live Streaming

Σάββατο 03 & Κυριακή 04/04/21, (10:00-14:00) To Ιχνογράφημα ως Ψυχοδιαγνωστικό εργαλείο

Αρ. Κοΐνης &

Ε. Δρακοπούλου

9η Συνάντηση

Live Streaming

Σάββατο 17/04/21, (10:00-14:00) Τα Παιδικά Σχέδια ως Καλλιτεχνικές Δημιουργίες Μ. Αθανασέκου

10η Συνάντηση

Live Streaming

Κυριακή 18/04/21, (10:00-14:00) Εργαστήρια - Συμπεράσματα

Αρ. Κοΐνης &

Ε. Δρακοπούλου


  • Παρέχονται: Βεβαίωση Επιμόρφωσης 110 Ωρών, Σημειώσεις, E-book
  • Δίδακτρα: 210€ (εξοφλούνται σε 3 δόσεις των 70€), Εφάπαξ Εξόφληση Διδάκτρων: 150€

Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 150€, (εξοφλούνται σε 3 δόσεις των 50€), επιμορφούμενοι ετησίων Προγραμμάτων ΑΙΕ & Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων: 90€ (εξοφλούνται σε 3 δόσεις των 30€) 


Λίγα λόγια για το σεμινάριο

Το παιδικό ιχνογράφημα είναι ένα αυθόρμητο μέσο για να μας εκφράσει το παιδί όλα εκείνα που σκέφτεται και νιώθει. Για αυτό ο ειδικός ψυχικής υγείας και όλοι οι ειδικοί που ασχολούνται με τα παιδιά (εκπαιδευτικοί) είναι καλό να γνωρίζουν ότι αφορά το ιχνογράφημα, με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα και βαθύτερα το κάθε παιδί, ώστε να μπορέσουν να είναι πιο αποτελεσματικοί στο έργο τους. Σκοπός μας είναι η διερεύνηση του ψυχικού κόσμου του παιδιού αλλά και ειδικά του παιδιού στο φάσμα του αυτισμού μέσα από το ιχνογράφημα ως πρόσθετο εργαλείο συστηματικής παρατήρησης στα χέρια του επαγγελματία (ειδικού ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικού). Το ΑΙΕ, προσφέρει ένα πρόγραμμα,  το οποίο στοχεύει στην κατάρτιση και στην εις βάθος εκπαίδευση των συμμετεχόντων στα εξελικτικά στάδια ερμηνείας του ιχνογραφήματος  στη  παιδική και εφηβική ηλικία. Ο βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η απόκτηση ειδικών γνώσεων στην ανάλυση και ερμηνεία του παιδικού και εφηβικού ιχνογραφήματος. Σχεδιάστηκε έτσι ώστε να προσφέρει μια εμπεριστατωμένη κλινική γνώση γύρω από τη χορήγηση και την ερμηνεία των ιχνογραφικών δοκιμασιών. Επίσης, η εκπαίδευση εστιάζει στο τρόπο ερμηνείας ιχνογραφημάτων παιδιών με ψυχικές διαταραχές αλλά και στις μορφές αξιολόγησης και παρέμβασης που είναι διαθέσιμες σε αυτόν τον επιστημονικό κλάδο. Παρουσιάζονται οι πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες ιχνογραφικές δοκιμασίες, αλλά και κλινικά παραδείγματα για τις επιμέρους περιπτώσεις.

Στο τέλος του προγράμματος, οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση να:

  • εξοικειωθούν με τις σημαντικότερες θεωρίες και τις τεχνικές ερμηνείας και ανάλυσης του παιδικού σχεδίου.
  • κατανοήσουν το θεωρητικό υλικό μέσα από κλινικό υλικό και παραδείγματα.
  • μιλήσουν και να αναπτύξουν προβληματισμούς για παιδιά και εφήβους με διαταραχές, μέσα από τη βιωματική ερμηνεία  σχεδίων,
  • αναλύσουν και να ερμηνεύσουν τα προβολικά τεστ: Ανθρώπινης Φιγούρας, Τεστ του Δέντρου, Τεστ Σπιτιού, Τεστ της Οικογένειας.

Ενότητες Σεμιναρίου

Θεωρητικό Μέρος

  • Αναφορά στο θεωρητικό πλαίσιο για το παιδικό ιχνογράφημα
  • Τα εξελικτικά Στάδια της Δοκιμασίας του Ιχνογραφήματος
  • Η ιστορική πορεία του παιδικού σχεδίου ως προβολική δοκιμασία
  • Ψυχοδυναμικές, Ψυχαναλυτικές και Εξελικτικές Προσεγγίσεις: Freud, Abraham, Anna Freud, Θεωρία Αντικειμενότροπων Σχέσεων, Klein, Fairbairn, Winnicott, Mahler,   Kohut, Bowlby & Ainsworth: Θεωρία Δεσμού, Stern.
  • Αντίληψη της ζωγραφιάς ως μέσο επικοινωνίας
  • Το ιχνογράφημα στην πράξη
  • Η μορφή: η γραμμή, οι μουντζούρες, τα χρώματα
  • Τι μπορεί να συμβαίνει όταν ένα παιδί αρνείται να ζωγραφίσει;
  • Προβολικές Δοκιμάσιες
  • Draw a Person Test – To Σχέδιο της Ανθρώπινης Φιγούρας: Οδηγίες, Ποσοτική Βαθμολόγηση και Ερμηνεία
  • House – Tree – Person Test: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική Ανάλυση, ΕρμηνείαD 10 – Η Δοκιμασία των 10 Στοιχείων: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική Ανάλυση, Ερμηνεία
  • Το σχέδιο της Οικογένειας: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική ανάλυση, Ερμηνεία
  • Το σχέδιο της Φανταστικής Οικογένειας: Οδηγίες, Ερωτήσεις Παρέμβασης, Ποιοτική ανάλυση, Ερμηνεία

Κλινικό Μέρος

  • Τα Ιχνογραφήματα Παιδιών και Εφήβων με Νοητικές Αναπτυξιακές Διαταραχές
  • Τα Ιχνογραφήματα Παιδιών και Εφήβων με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Αυτισμός)
  • Παιδικό ιχνογράφημα διάγνωση και Ψυχοπαθολογία
  • Ανάλυση Περιστατικών από Ιχνογραφήματα Παιδιών με Αυτισμό

 

  • Το Παιδικό Σχέδιο ως Εργαλείο στη Συμβουλευτική Γονέων

Συμβουλευτική ονομάζεται η προσέγγιση που ακολουθεί ο ειδικός, ο οποίος προσφέρει ψυχολογική βοήθεια ή στήριξη στους μαθητές καθώς αυτοί προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους (ανάγκες οι οποίες μπορεί να πηγάζουν από την οικογένεια, το σχολείο, τους συμμαθητές ή τον ίδιο τους τον εαυτό).

Στο επίπεδο της σχολικής τάξης η συμβουλευτική προάγει ένα θετικό κλίμα, πρόσφορο για μάθηση, καθώς και την αίσθηση της προσωπικής αξίας στους μαθητές. Σε δεύτερο επίπεδο, η συμβουλευτική μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα των μαθητών για αυτοδιαχείριση, καλλιεργώντας την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες και να παίρνουν σωστές αποφάσεις. Τους ενθαρρύνει επίσης να αναλύουν τις περιστάσεις και να μην παρασύρονται από τα κίνητρα των άλλων στη λήψη των αποφάσεών τους. Τέλος, η συμβουλευτική μπορεί να συμβάλλει στην αίσθηση της προσωπικής αποτελεσματικότητας, η οποία απορρέει από την ικανότητα του μαθητή να αντιμετωπίζει πιεστικές καταστάσεις ή καταστάσεις που απαιτούν άμεση αντίδραση.

Πορίσματα πολύχρονων ερευνών στο χώρο της συμβουλευτικής, ανεξάρτητα από τη θεωρητική βάση από την οποία εκκινούν, συγκλίνουν στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι όροι ή χαρακτηριστικά του συμβούλου τα οποία είναι απαραίτητα προκειμένου να υπάρξει εποικοδομητική διαπροσωπική σχέση.

Είναι προφανές ότι η συμβουλευτική ψυχολογία των παιδιών δεν μπορεί να ασκείται με τον ίδιο τρόπο που ασκείται η αντίστοιχη των ενηλίκων.

Στη δεύτερη περίπτωση ο σύμβουλος προσκαλεί τον ενήλικα σε διάλογο. Εάν εφαρμόζαμε την ίδια στρατηγική στα παιδιά, αυτά θα ήταν μάλλον απίθανο να αναφερθούν σε κάποια σημαντικά θέματα. Συνήθως μετά από μια συζήτηση σύντομης διάρκειας θα έδειχναν να βαριούνται ή θα αποσύρονταν.

Εάν στόχος μας ως συμβούλων είναι να διευκολύνουμε την εμπλοκή των παιδιών σε μια διαδικασία επικοινωνίας, στην οποία θα μπορούν να μιλούν ελεύθερα για επώδυνα ζητήματα, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσουμε λεκτικές δεξιότητες συμβουλευτικής σε συνδυασμό με άλλες στρατηγικές. Θα μπορούσαμε για παράδειγμα να προτρέψουμε το παιδί να παίξει ή να χρησιμοποιήσει διάφορα αντικείμενα, όπως μικρά ζώα μινιατούρες, πηλό ή διάφορες άλλες μορφές τέχνης.

  • Τα παιδικά σχέδια ως καλλιτεχνικές δημιουργίες –Σύγκριση με τη μοντέρνα και πρωτόγονη τέχνη

Μπορούν τα παιδιά να παράγουν σχέδια με καλλιτεχνικές ιδιότητες; Στόχος αυτού του σεμιναρίου είναι η διερεύνηση, μέσα από έρευνες και βιβλιογραφική ανασκόπηση, των απαραίτητων ιδιοτήτων που πρέπει να διαθέτει ένα παιδικό σχέδιο ώστε να θεωρηθεί τέχνη. Μελετητές υποστηρίζουν ότι συναισθηματικές και εκφραστικές είναι οι ιδιότητες που προσδίδουν στο παιδικό σχέδιο καλλιτεχνική αξία, καθώς και η πληρότητα και η καλή σύνθεση, η έκφραση συναισθήματος. Μια μορφή εκφραστικού σχεδίου είναι αυτό που περιέχει συναισθηματικούς δείκτες. Τα σχέδια παιδιών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης μπορούν να έχουν εικαστικό ενδιαφέρον και αξία. Η κύρια βάση γι' αυτό τον ισχυρισμό είναι ότι υπάρχουν ομοιότητες ανάμεσα σε τυπικά παραδείγματα παιδικών σχεδίων και σε μερικές μορφές πρωτόγονης και μοντέρνας τέχνης. Κοινός παρονομαστή αποτελεί η ακατέργαστη και αφιλτράριστη δημιουργία, η αλήθεια που κατοικεί σε αυτές τις μορφές τέχνης, όπως και στην τέχνη των ψυχικά διαταραγμένων ατόμων.



Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

0
0
0
s2smodern

Ωράριο Λειτουργίας

Δευτέρα 10:00 - 18:00
Τρίτη 10:00 - 18:00
Τετάρτη 10:00 - 18:00
Πέμπτη 10:00 - 18:00
Παρασκευή 10:00 - 18:00
Σάββατο Εκτός Ωραρίου
Κυριακή Εκτός Ωραρίου

Εκτός Ωραρίου λειτουργίας

Copyright © 2020 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech