Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech
Δευτέρα, 20 Σεπτέμβριος 2021
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων - Θεματικός Κύκλος: Ψηφιακή Εκπαιδευτική Τεχνολογία

Αναζήτηση στο Διαδίκτυο: Εργαλεία, στρατηγικές και τεχνικές αναζήτησης μέσα από παραδείγματα εύρεσης και ανάκτησης εκπαιδευτικού υλικού

 

  • Διάρκεια: 8 ώρες
  • Εξ ολοκλήρου E-learning Σεμινάριο
  • Σύγχρονη  Εκπαίδευση (live streaming)
  • Ημερομηνία Διεξαγωγής: Σάββατο 11 & Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021 (10:00-14:00)
  • Δίδακτρα: 40€, Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 30€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν
  • Εγγραφές στο   ΕΝΤΥΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
  • Παρέχονται: Ιστογραφία - Βιβλιογραφία - Βεβαίωση Παρακολούθησης
  • Επιμορφωτής: Δρ. Σωτηρόπουλος Δημήτριος
  • Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνική
  • Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν: Εκπαιδευτικοί, φοιτητές, σπουδαστές, πτυχιούχοι ΑΕΙ, ΤΕΙ ή Κολεγίων,

Περιγραφή Σεμιναρίου

Το ζήτημα της αναζήτησης πληροφορίας και εκπαιδευτικού υλικού είναι βασικό για έναν/μια ενεργό/ή εκπαιδευτικό. Αν και παρέχονται σημαντικές πληροφορίες και υλικό από τους επίσημους δικτυακούς τόπους (sch.gr, ebooks.edu.gr,…) εντούτοις είναι κρίσιμο για τον/την εκπαιδευτικό να μπορεί να εντοπίζει και να ανακτά το υλικό που θεωρεί ότι είναι το καλύτερο και το καταλληλότερο για αυτόν/ην και τους μαθητές/τριες του/της. Επίσης μεγάλη σημασία έχει και η διαδικασία εύρεσης αξιόπιστου επιμορφωτικού και άλλου υλικού για τις ανάγκες τις προσωπικής ανέλιξης του/της εκπαιδευτικού σε θέματα που άπτονται της ειδικότητάς του/της.

Η αναζήτηση όμως δεν αποτελεί μια απλή και αυτόματη διαδικασία (π.χ.: βάζουμε δυο λέξεις στην μηχανή αναζήτησης και βρίσκουμε αυτό που ψάχνουμε). Για να είναι επιτυχημένη η αναζήτησή μας θα πρέπει να αξιοποιηθούν πολλά και διαφορετικά εργαλεία και κυρίως να υιοθετηθεί συγκεκριμένη στρατηγική κατά την διαδικασία.

Τα αποτελέσματα πρέπει να είναι έγκυρα, αξιόπιστα και ο χρόνος αναζήτησης δεν θα πρέπει να είναι συγκρίσιμος με τον χρόνο που χρειάζεται να δημιουργηθεί το καινούριο  (από εμάς) εκπαιδευτικό υλικό. Με άλλα λόγια η αναζήτηση για να είναι χρήσιμη πρέπει γρήγορα να παράγει έγκυρα και χρήσιμα αποτελέσματα.

Τέλος σημαντική για έναν/μια ενεργό/η εκπαιδευτικό είναι η γνώση και η καλλιέργεια δεξιοτήτων σχετικά με τις διαδικασίες ανάκτησης του υλικού που βρέθηκε καθώς και η γνώση γύρω από τις άδειες πνευματικών δικαιωμάτων του υλικού που βρέθηκε (ακόμα και αν προορίζεται για εκπαιδευτική χρήση).

Μέσα από παραδείγματα και εφαρμογές -καθώς και πολλές δοκιμές- οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετάσχουν στο σεμινάριο, θα γνωρίσουν τα παραπάνω, ώστε να μπορούν να τα αξιοποιήσουν κατάλληλα στο μέλλον.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Οι  επιμορφούμενοι μετά το πέρας του διήμερου σεμιναρίου θα είναι σε θέση να:

  • αναγνωρίζουν τις άδειες και τα εργαλεία πνευματικών δικαιωμάτων όπως τα : “creative commons”
  • χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία για να βρίσκουν γρήγορα, έγκυρο και κατάλληλο για τις ανάγκες τους εκπαιδευτικό υλικό
  • να ανακτούν το εκπαιδευτικό υλικό που βρήκαν με ευκολία
  • χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία για να βρίσκουν γρήγορα, έγκυρο και κατάλληλο για τις ανάγκες τους αυτό-επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό

 Ενότητες Σεμιναρίου

1ο Μέρος- 1η ημέρα (Αναζήτηση και στρατηγικές αναζήτησης)

  • Πνευματικά δικαιώματα και Creative Commons
  • Απλή αναζήτηση
  • Στρατηγικές Αναζήτησης
  • Σύνθετη Αναζήτηση

2ο  Μέρος -2η ημέρα (Εργαλεία αναζήτησης)

  • Εργαλεία Αναζήτησης
  • Πλατφόρμα Ε.Β.ΡΗ.Κ.Α
  • Ανάκτηση Υλικού
  • Εύρεση και αξιοποίηση αυτό-επιμορφωτικού υλικού

Επιμορφωτής: Σωτηρόπουλος Δημήτριος

Ο Δημήτριος Ι. Σωτηρόπουλος είναι Φυσικός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και διδάκτωρ Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στις Φυσικές Επιστήμες, από το Παιδαγωγικό τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταδιδακτορική έρευνα στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας.

Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κυρίαρχο ρόλο κατέχει η διερεύνηση της -μαθησιακά ωφέλιμης- ενσωμάτωσης κάθε μορφής ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Δημήτριος Σωτηρόπουλος έχει (ανάμεσα στα άλλα) διδάξει τα γνωστικά αντικείμενα της  «Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας» και της «Πληροφορικής στην Εκπαίδευση», στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Ε.Κ.Π.Α. στο μεταπτυχιακό STEM της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε καθώς και στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών) από το ακαδημαϊκό έτος 2001 μέχρι σήμερα.

Παράλληλα έχει διδάξει από το σχολικό έτος 1999-2000 μέχρι και το 2019-2020: τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου ΠΕ04 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και το γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και στη μετά-δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση. Ενδιαφέρεται επίσης έντονα για την εκπαιδευτική ρομποτική και την μεθοδολογία STEaM διδάσκοντας σχετικά αντικείμενα και υποστηρίζοντας μαθητές και μαθήτριες σε αγώνες και μαθητικές αγωνιστικές ολυμπιάδες για πάνω από δέκα χρόνια.

Τέλος έχει επίσης έντονα ασχοληθεί με την υλοποίηση του 1:1 iPad οικοσυστήματος στην μαθητική τάξη αλλά και την αξιοποίηση του iPad στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Είναι επιμορφωτής εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες πρώτου και δευτέρου επιπέδου (από τη πιλοτική φάση το 2002) και έχει επίσης διδάξει στα ΠΑ.Κ.Ε. (Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης Επιμορφωτών) επιμορφώνοντας τα τελευταία δεκαεννιά χρόνια εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στα θέματα των ψηφιακών εκπαιδευτικών τεχνολογιών και της εφαρμογής τους στη τάξη. 

Έχει παράλληλα συμμετοχή σε Ερευνητικά Ευρωπαϊκά προγράμματα και στην παραγωγή διαφόρων τίτλων εγκεκριμένου εκπαιδευτικού λογισμικού για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είναι αξιολογητής εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού στα πλαίσια προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας.

Ανήκει στη συγγραφική ομάδα του βιβλίου «Η Φυσική με Πειράματα» της πρώτης Γυμνασίου (2013) και έχει συμμετοχή σε διάφορες επιστημονικές δημοσιεύσεις (με αντικείμενο την ψηφιακή εκπαιδευτική τεχνολογία και τη διδακτική των φυσικών επιστημών) και έχει συγγράψει διάφορα άρθρα στο διαδίκτυο με θέμα την ψηφιακή εκπαιδευτική τεχνολογία και την χρήση της στη διδασκαλία


Επικοινωνία

Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
  • e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)
0
0
0
s2smodern

Ωράριο Λειτουργίας

Δευτέρα 10:00 - 18:00
Τρίτη 10:00 - 18:00
Τετάρτη 10:00 - 18:00
Πέμπτη 10:00 - 18:00
Παρασκευή 10:00 - 18:00
Σάββατο Εκτός Ωραρίου
Κυριακή Εκτός Ωραρίου

Εκτός Ωραρίου λειτουργίας

Copyright © 2020 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech