Αλλαγές στο διδακτικό παράδειγμα και τον τρόπο αξιολόγησης των Αρχαίων Ελληνικών
Διάρκεια: 10 ώρες
Ημέρες και ώρες διεξαγωγής: Σάββατο 10 και Κυριακή 11/04/21 (10:00-14:00)
Μεθοδολογία Εκπαίδευσης:
Ε-leaning (live streaming) μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας του ΑΙΕ
Το σεμινάριο αφορμάται από τους σκοπούς του Αναλυτικού Προγράμματος, τις αλλαγές που προωθήθηκαν από το 2019 κ.εξ. και τις Οδηγίες για τους προσδοκώμενους στόχους στη διδασκαλία και την εξέταση του μαθήματος των α.ε. Για τη διδασκαλία των α.ε. ως βασικός στόχος- γενικά- τίθεται ο γραμματισμός των μαθητών (κριτικός, ψηφιακός κ.λπ.) και ως μέσο αξιοποιείται η πολυτροπικότητα των κειμένων. Αυτή η προσέγγιση έρχεται να αλλάξει τη δεδομένη κατάσταση που επικρατεί στη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος των α.ε. (αναγνωριστικός γραμματισμός-συντακτικά φαινόμενα και ερωτήσεις με προεπιλεγμένες απαντήσεις, συσσώρευση γραμματολογικών πληροφοριών, το έλλειμμα της διαφοροποίησης κ.λπ.). Με γνώμονα τα σχολικά εγχειρίδια Γυμνασίου-Λυκείου, την Τράπεζα Θεμάτων (Α’ Λυκείου) και τον Φάκελο Υλικού (ΑΕΓ Προσανατολισμού) θα δούμε τις δυνατότητες διαφοροποίησης που παρέχονται στον εκπαιδευτικό τόσο στη διδασκαλία όσο και στην αξιολόγηση του μαθήματος. Παράλληλα, βάσει συγκεκριμένων στόχων και κριτηρίων, θα δημιουργήσουμε ατομικά, σε δυάδες ή ομάδες το δικό μας κριτήριο για την αξιολόγηση της Α Λυκείου (με την αξιοποίηση της ΤΘ)/του αδίδακτου κειμένου (ΑΕΓ Προσανατολισμού)- βιωματικό εργαστήριο. Τέλος, θα επικεντρωθούμε στο ζήτημα της διόρθωσης του αδίδακτου κειμένου (Β’ και Γ Λυκείου) βάσει της αξιολόγησης από ΚΕΕ (Πανελληνίων 2019 κ.εξ.).
Στόχοι του σεμιναρίου
Οι εκπαιδευόμενοι:
- να ενημερωθούν σχετικά με τα νέα δεδομένα στο γνωστικό αντικείμενο των α.ε., όπως προκύπτουν από τις πρόσφατες αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας και
- να μυηθούν σε σύγχρονους τρόπους αξιολόγησης συμβάλλοντας, έτσι, στην περαιτέρω επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Θεματικές
- Σκοποί του Αναλυτικού Προγράμματος και στόχοι των Οδηγιών για τη διδασκαλία και εξέταση της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας & Γραμματείας- Πώς διαφοροποιώ το ΑΠΣ προς όφελος των μαθητών μου;
- Τυπολογία δραστηριοτήτων από τα σχολικά εγχειρίδια Γυμνασίου-Λυκείου (συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου, του Φακέλου Υλικού και των Πανελληνίων από το 2019 κ.εξ.)
- Αξιολόγηση δραστηριοτήτων και διαφοροποίηση-βιωματικό εργαστήριο
- Τράπεζα Θεμάτων (Α Λυκείου): αξιοποίηση της ΤΘ και σύνταξη κριτηρίου αξιολόγησης- βιωματικό εργαστήριο
- Διδαγμένο κείμενο (ένα παράδειγμα διαφοροποίησης της διδασκαλίας από τον Φάκελο Υλικού- ΑΕΓ Προσανατολισμού)
- Αδίδακτο κείμενο-Σημεία που πρέπει να προσεχθούν κατά τη σύνταξη ενός κριτηρίου
- Σύνταξη κριτηρίου για την αξιολόγηση του αδίδακτου- βιωματικό εργαστήριο
- Επισημάνσεις για τη διόρθωση του αδίδακτου κειμένου στις πανελλήνιες- παραδείγματα βασισμένα στην αξιολόγηση από ΚΕΕ (Πανελληνίων 2019 κ.εξ.)
Σε ποιους απευθύνεται:
Το σεμινάριο απευθύνεται σε φιλολόγους, γενικής και ειδικής αγωγής και σε φοιτητές/τριες φιλοσοφικών σχολών, που θέλουν να αποκτήσουν μία βαθύτερη κατανόηση στα ζητήματα των αλλαγών που προωθούνται στη διδασκαλία και την αξιολόγηση του μαθήματος των α.ε., εμπλουτίζοντας τις γνώσεις τους στα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει.
Συγγραφέας Εκπαιδευτικού Υλικού-Επιμορφώτρια: Παπαναστασίου Αικατερίνη
Φιλόλογος, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων
Η Αικατερίνη Παπαναστασίου είναι Φιλόλογος και Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων της μη Τυπικής Μάθησης από τον ΕΟΠΠΕΠ. Έχει εξειδικευτεί στη Διδακτική των Φιλολογικών Μαθημάτων, τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και τις Μαθησιακές Δυσκολίες. Έχει εργαστεί ως γενική συντονίστρια και υπεύθυνη για την παρουσίαση προγράμματος Erasmus+, εργαστηρίων αφήγησης- δημιουργικής γραφής και την υποστήριξη δράσεων διακρατικού προγράμματος, πρότζεκτ το οποίο εντάχθηκε στον κατάλογο καλών πρακτικών για την τριετία 2016- 2018 από την εθνική ομάδα συντονισμού Erasmus+ Επιπλέον, έχει εργαστεί ως Εκπαιδεύτρια μεταναστών, κρατουμένων- πρώην χρηστών ψυχοτρόπων ουσιών στην ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό σε προγράμματα του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ. καθώς και ως Φιλόλογος και Εκπαιδεύτρια Ρητορικής στον Όμιλο Γυμνασίου της Ελληνογαλλικής Σχολής Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» (Saint Paul). Έχει συνεργαστεί (εξωτερικός συνεργάτης), επίσης, με την Ένωση Μικρασιατών Θήβας (ΕΜΘ) και την Εφορεία Αρχαιοτήτων Βοιωτίας σε προγράμματα εμψύχωσης μουσειακών προγραμμάτων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θήβας για παιδιά της Α'βάθμιας εκπαίδευσης. Οι εισηγήσεις της και τα ακαδημαϊκά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, στη διδακτική των φιλολογικών μαθημάτων καθώς και στην κατασκευή τρισδιάστατων μοντέλων μάθησης για τη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών.
Δίδακτρα Σεμιναρίου
Δίδακτρα: 50€, Φοιτητές - Άνεργοι - Πολύτεκνοι - ΑμεΑ: 40€
Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν
Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο
Παρέχονται:
- Σημειώσεις
- Βιβλιογραφία
- Βεβαίωση
Επικοινωνία
Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής
Πληροφορίες - Εγγραφές:
- Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
- e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
- sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)