Εργαστήρια Δεξιοτήτων - Θεματικός Κύκλος: Καινοτομώ και Δημιουργώ
Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική και στην Επιστημολογία του STEAM
Από τη θεωρία στην πράξη για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης
- Διάρκεια: 5 ώρες
- Εξ ολοκλήρου E-learning Σεμινάριο
- Σύγχρονη Εκπαίδευση (live streaming)
- Ημερομηνία Διεξαγωγής: Σάββατο 18/09/21 (10:00-14:00)
- Δίδακτρα: 25€, Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 20€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν
- Παρέχονται: Σημειώσεις - Βιβλιογραφία - Βεβαίωση Παρακολούθησης
- Επιμορφωτής: Καλοβρέκτης Κωνσταντίνος, PostDoc και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Πληροφορική (Ph.D)
Εκπαιδευτική Ρομποτική
Η ρομποτική τεχνολογία αποτελεί εφαρμογή των επιστημών της φυσικής, της μηχανικής των μαθηματικών και της πληροφορικής. Τα γνωστικά αντικείμενα αυτών των επιστημών λειτουργούν ως δομικά στοιχεία της ρομποτικής, εφαρμόζοντας μέσα σε αυτή κανόνες και αξιώματα τα οποία οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να μάθουν προκειμένου να κατανοήσουν τη λειτουργία ενός ρομποτικού μηχανισμού. Μπορεί όμως αυτή η διαδικασία να λειτουργήσει και αντίθετα, χρησιμοποιώντας ρομποτικά μοντέλα ως αντικείμενο μελέτης και μέσα από τη λειτουργία τους να γίνει αντιληπτή η εφαρμογή ενός αξιώματος μιας θετικής ή μιας τεχνολογικής επιστήμης. Από όποια σκοπιά και αν κοιτάξει κανείς θα διαπιστώσει πως η ρομποτική αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο. Αποτελεί επίσης, και μία πολύ καλή εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης καθώς οι μαθητές μπορούν να διαμοιράζονται εργασίες πάνω σε έναν ρομποτικό μηχανισμό και να συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη στόχων, αναπτύσσοντας παράλληλα κρητική σκέψη.
Σκοπός και στόχοι του σεμιναρίου
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής με έμφαση στην σχεδίαση με ανοιχτό κώδικα και ανοιχτό υλικό καθώς και στα εφαρμοζόμενα εκπαιδευτικά μοντέλα. Στόχος του σεμιναρίου είναι οι συμμετέχοντες μετά το πέρας των ενοτήτων να έχουν κατανοήσει:
- το πλαίσιο της εκπαιδευτικής ρομποτικής
- τα στάδια δημιουργίας εκπαιδευτικού σεναρίου μέσα από το διαζώσης εργαστήριο (με την ανάπτυξη απλών ρομποτικών μηχανισμών) που θα γίνει στο σεμινάριο.
STE(A)M
Το ακρωνύμιο STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) δεν αναφέρεται μόνο στα γνωστικά πεδία των Φυσικών Επιστήμων, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών αλλά σε μια ολιστική προσέγγιση ενός γνωστικού αντικειμένου.
Το STEM εμπλέκει τους μαθητές -σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης- στον επιστημονικό τρόπο σκέψης, ενώ παράλληλα θεωρείται μια διδακτική παρέμβαση για την επίλυση προβλήματος εμπλέκοντας την υπολογιστική επιστήμη. Δεν είναι τυχαίο ότι ινστιτούτα εκπαιδευτικής πολιτικής σε προηγμένες χώρες, συνεργάζονται με τα Πανεπιστήμια, αλλά και με την Google και την Microsoft, ώστε να δημιουργηθούν νέα αναλυτικά προγράμματα για την επόμενη γενιά των μαθητών.
Ειδικότερα μέσα από την προσέγγιση κατά STEM οι μαθητές λόγω των δυναμικών παρεμβάσεων μπορούν:
α) να αναπτύξουν την υπολογιστική τους σκέψη,
β) να βελτιώσουν τη γνωστική τους ανάπτυξη,
γ) να ασκήσουν κριτική σκέψη,
δ) να ενισχύσουν την κοινωνική τους ανάπτυξη,
ε) να αυξήσουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους και
στ) να ενασχοληθούν με τις τέχνες με την εισαγωγή του Α (Art) ως STEAM
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να εισάγει τους συμμετέχοντες στις έννοιες της υπολογιστικής επιστήμης, της υπολογιστικής σκέψης και της επιστημολογίας του STEM ενώ θα γνωρίσουν τη δημιουργία διδακτικών σεναρίων με έμφαση στην σχεδίαση με ανοιχτό κώδικα και ανοιχτό υλικό (Physical computing).
Συγγραφέας υλικού - Επιμορφωτής
Καλοβρέκτης Κωνσταντίνος
Ο Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης κατέχει μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc) και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Πληροφορική (Ph.D) στο επιστημονικό αντικείμενο της τεχνολογίας μετρήσεων, επεξεργασίας και συλλογής δεδομένων. Επίσης κατέχει μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc) στο πεδίο της εκπαίδευσης STEΑM. Κατέχει μεταπτυχιακή ειδίκευση σε Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής (M.Sc) και μεταπτυχιακή ειδίκευση στις Επιστήμες της Αγωγής (M.A.Ed) στο αντικείμενο της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης. Σχεδιάζει και αναπτύσσει συστήματα μετρήσεων και ελέγχου μέσω LabVIEW (Certified by National Instrument). Διδάσκει ως ΠΔ407 (Βαθμίδα Λέκτορα) στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και μαθήματα στην ΑΣΠΑΙΤΕ στο πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ σε θέματα Διδακτικής. Έχει συμμετάσχει σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά έργα ως ερευνητής. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 60 εργασίες σε συνέδρια και περιοδικά. Είναι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, συντάκτης σε διεθνή περιοδικό. Ανήκει στο Μητρώο κύριου διδακτικού προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (EΚΔΔΑ) και στο Μητρώο Ελληνικού Επιστημονικού Δυναμικού, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) στο οποίο έχει διατελέσει πιστοποίησης φυσικών αντικειμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έχει βραβευτεί τρείς (3) φορές από την Microsoft για την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών παρουσιάζοντας τις μεθοδολογίες σε Ευρωπαϊκά forum της Microsoft. Έχει επιλεγεί και αναγνωριστεί από την Microsoft ως ΜΙΕ Expert (Microsoft Innovative Educator, MIE) και ΜΙΕ FELLOW. Είναι πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων και συντάκτης διδακτικών ψηφιακών σεναρίων του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολίτικης (ΙΕΠ). Τέλος σχεδιάζει μαθησιακό ηλεκτρονικό υλικό για άτομα (μαθητές/ εκπαιδευτικούς) με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Παρέχονται:
- Σημειώσεις - Τετράδιο Εργασιών
- Βιβλιογραφία
- Βεβαίωση
Επικοινωνία
Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής
Πληροφορίες - Εγγραφές:
- Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
- e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
- sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)