Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής–Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ):
Εκπαιδευτικές πρακτικές για την ομαλή επανένταξη στην τάξη
- Εξ ολοκλήρου E-learning Σεμινάριο
- Σύγχρονη Εκπαίδευση (live streaming)
- Ημερομηνία Διεξαγωγής: Κυριακή 26/09/21 (100:00-14:00)
- Εγγραφές στο ΕΝΤΥΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
- Επιμορφωτής: Πολυχρόνης Μαγκαφάς, Msc, Καθηγητής Ειδικής Φυσικής Αγωγής - Θεραπευτικής Άσκησης
- Δίδακτρα: 25€, Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 20€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν
-
Παρέχονται: Σημειώσεις - Βιβλιογραφία (e-book) & Βεβαίωση
Λίγα λόγια για το σεμινάριο
Η ΔΕΠ-Υ συναντάται στο 5-10% των παιδιών. Κύρια χαρακτηριστικά αυτής της διαταραχής είναι:
Διάσπαση της προσοχής, Παρορμητικότητα και Υπερκινητικότητα υπερβολικού βαθμού για την αναπτυξιακή ηλικία του παιδιού. Το πρόβλημα αυτό εκδηλώνεται στο σπίτι, σε κοινωνικές εκδηλώσεις, στο σχολείο και μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του παιδιού να ακολουθήσει οδηγίες (γραπτές ή προφορικές), να ολοκληρώσει τις εργασίες του σχολείου, να συμμετέχει σε παιχνίδια και να είναι λειτουργικό στα καθήκοντα του.
Σύμφωνα με το DSM-5 (Diagnostic and Statistical Manual) της Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρείας περιγράφονται τρεις υποτύποι της διαταραχής:
- Ελλειμματικής Προσοχής: το παιδί φαίνεται ότι δεν μπορεί να εστιάσει την προσοχή του ή να παραμείνει συγκεντρωμένο σε μια δραστηριότητα.
- Παρορμητικότητας/ Υπερκινητικότητας: έχει κινητική υπερδραστηριότητα και συχνά πράττει χωρίς να το σκεφτεί.
- Συνδυασμός αυτών των δύο: δεν συγκεντρώνεται, είναι παρορμητικό και υπερδραστήριο.
Η ΔΕΠΥ δεν εμφανίζεται συνήθως ως μεμονωμένη διαταραχή. Πολλά παιδιά με ΔΕΠΥ παρουσιάζουν μία ή και περισσότερες συνυπάρχουσες ψυχικές και αναπτυξιακές διαταραχές και εμφανίζουν συχνά μαθησιακές δυσκολίες που επηρεάζουν κυρίως την επίδοση στο σχολείο.
Ενδεικτικά περιεχόμενα
- Τι είναι η ΔΕΠ-Υ
- Συμπτώματα και Τύποι ΔΕΠ
- ΔΕΠ-Υ και Σχολείο. Εκπαιδευτικές πρακτικές για την ομαλή επανένταξη στην τάξη (οργάνωση της μελέτης και του εκπαιδευτικού υλικού, συνεργασία με τα άλλα παιδιά και με τους εκπαιδευτικούς)
- Παράλληλη στήριξη στο σχολείο και στο σπίτι: Εκπαιδευτικές πρακτικές για μεθοδολογία συνεργασίας με την οικογένεια και το σχολείο
- ΔΕΠ-Υ και οικογένεια. Στρατηγικές και πρακτικές οδηγίες για την οργάνωση του χώρου μελέτης, τις εξωσχολικές δραστηριότητες και τη συνεργασία με τους Ειδικούς Παιδαγωγού
🎯 Επίπεδα Στόχων και Αναμενόμενων Μαθησιακών Αποτελεσμάτων:
- Γνώσεις (Οι καταρτιζόμενοι να είναι σε θέση):
✔ Να προσδιορίζουν το αντικείμενο της ΔΕΠ-Υ σφαιρικά, αλλά και στις κατηγορίες της.
✔ Να κατανοήσουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μορφών ΔΕΠ-Υ, ώστε να τα αναγνωρίζουν ορθά και έγκυρα.
✔ Να γνωρίζουν ακριβώς τις προϋποθέσεις αλληλεπίδρασης στα πλαίσια περιπτώσεων ΔΕΠ-Υ, ειδικά σε συνθήκες επανένταξης στην τάξη.
- Δεξιότητες - Ικανότητες (Οι καταρτιζόμενοι να είναι σε θέση):
✔ Να επιλέγουν και να σχεδιάζουν διδακτικούς στόχους, σύμφωνα με τις αναδυόμενες εκπαιδευτικές ανάγκες.
✔ Να συντάσσουν πίνακα παρατήρησης - καταγραφής για κάθε περίπτωση, ανάλογα με την διαγνωστική κατηγοριοποίηση.
✔ Να χρησιμοποιούν και να αλλάζουν στρατηγικές και μεθοδολογικά εργαλεία, ανάλογα το περιβάλλον (σπίτι, σχολείο κ.λπ.).
- Στάσεων (Οι καταρτιζόμενοι να είναι σε θέση):
✔ Να υιοθετούν ενεργά και στην πράξη τα εργαλεία που έχουν διδαχθεί.
✔ Να προσαρμόζονται με ευχέρεια στις μεταβαλλόμενες εκπαιδευτικές συνθήκες.
✔ Να αισθάνονται σιγουριά και αυτοπεποίθηση για το σχεδιασμό και την εφαρμογή του έργου τους.
Επικοινωνία
Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής
Πληροφορίες - Εγγραφές:
- Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
- e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
- sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)