Εκπαιδευτικό Βιωματικό Παιχνίδι στην Ειδική Αγωγή
- Εξ ολοκλήρου E-learning Σεμινάριο
- Σύγχρονη Εκπαίδευση (live streaming)
- Ημερομηνία Διεξαγωγής: Σάββατο 27 & Κυριακή 28/11/21 (100:00-14:00)
- Εγγραφές στο ΕΝΤΥΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
- Επιμορφωτής: Πολυχρόνης Μαγκαφάς, Msc, Καθηγητής Ειδικής Φυσικής Αγωγής - Θεραπευτικής Άσκησης
- Δίδακτρα: 45€, Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 35€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων του ΑΙΕ: Δωρεάν
-
Παρέχονται: Σημειώσεις - Βιβλιογραφία (e-book) & Βεβαίωση
Εκπαιδευτικό Βιωματικό Παιχνίδι στην Ειδική Αγωγή
Η μεγάλη σημασία του παιχνιδιού στην ομαλή ανάπτυξη του παιδιού, διατυπώθηκε σε έρευνα του Scheuerl (1991), η οποία καταγράφει τη συμβολή όλων των ειδών του παιχνιδιού και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην προσχολική ηλικία.
Ειδικότερα, το παιδί κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού υπερβαίνει τη μέση ηλικία του, γιατί το παιχνίδι εμπεριέχει όλες τις αναπτυξιακές τάσεις σε συμπυκνωμένη μορφή και αυτό καθεαυτό αποτελεί μια μείζονα πηγή ανάπτυξης, όπως υποστηρίζει ο Vygotsky.
Στον ψυχισμό του παιδιού, μέσω του παιχνιδιού συμβαίνουν σημαντικές αλλαγές που προετοιμάζουν το έδαφος για τη μετάβαση σε ένα νέο στάδιο.
Η ανάπτυξη των νηπίων σωματικά, νοητικά, κοινωνικά και συναισθηματικά, δηλαδή η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη, πρέπει να αποτελεί βασικό σκοπό στην εκπαίδευση.
Μέσα από τον αθλητισμό, την αναψυχή και το παιχνίδι, τα παιδιά και οι έφηβοι μαθαίνουν να ασκούν την κρίση τους και να αποκτούν κριτική σκέψη κατά την επίλυση προβλημάτων. Προάγουν το πνεύμα φιλίας, αλληλεγγύης και δίκαιου παιχνιδιού, μαθαίνοντας την ομαδικότητα, την αυτοπειθαρχία, την εμπιστοσύνη, το σεβασμό προς τους άλλους, την ηγετικότητα και τις δεξιότητες αντιμετώπισης δυσκολιών. Το παιχνίδι με φυσική άσκηση συμβάλλει στην υγιή σωματική ανάπτυξη του παιδιού, την ευκινησία την αντοχή, την ταχύτητα, την ετοιμότητα.
Η σωματική άσκηση αυξάνει, επίσης, την απόδοση του παιδιού στις μαθησιακές απαιτήσεις.
Μέσα από το φυσικό παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν για τις σωματικές τους ικανότητες και πως να ελέγχουν το σώμα τους. Η σωματική άσκηση τροφοδοτεί τον εγκέφαλο με περισσότερο αίμα και τα εγκεφαλικά κύτταρα με υγιέστερες φυσικές ουσίες. Αυτές οι ουσίες αυξάνουν την εγκεφαλική ανάπτυξη και ιδιαίτερα βοηθούν τον εγκέφαλο να κάνει περισσότερες νευρωνικές συνδέσεις. Οι αυξημένες συνδέσεις αυτές βελτιώνουν τις επιδώσεις του εγκεφάλου στην επεξεργασία πληροφοριών.
Τα παιδιά που έχουν πιο ελεύθερη πρόσβαση στο ύπαιθρο αποκτούν ικανότητες να κινούνται στον ευρύτερο κόσμο. Θα αποκτήσουν ικανότητες να μετακινούνται στο άμεσο περιβάλλον τους με ασφάλεια και να θέσουν τις βάσεις για το θάρρος που θα τους επιτρέψει να οδηγήσουν αργότερα την ίδια τους τη ζωή.
Το παιχνίδι συμβάλλει στην συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Ένας λόγος είναι η μείωση του άγχους που επιτυγχάνεται μέσα από παιχνίδι γιατί το παιδί μαθαίνει να χειρίζεται στρεσογόνες καταστάσεις και να αποκτήσει αυτό-έλεγχο. Στο παιχνίδι μαθαίνει το παιδί τις ικανότητές του, μαθαίνει να επιμείνει, να κατευθύνεται, να αναλαμβάνει τις ευθύνες. Αντιλαμβάνεται που είναι τα όρια της δικής τους προσωπικότητας και ποια συμπεριφορά είναι αποδεκτή ή μη από τους συνομήλικούς του.
Ενδεικτικά Περιεχόμενα Σεμιναρίου
- Τι είναι η Θεραπευτική – Ορθοσωμική Άσκηση
- Γενικότερα οφέλη της ενεργοποίησης – δραστηριοποίησης
- Ο τρόπος που εφαρμόζεται αποτελεσματικά
- Ποια η αξία της Ψυχοκινητικής Αγωγής των παιδιών
- Θεώρηση και σημασία της Ψ.Α. στην ανάπτυξη των παιδιών συνολικά
- Συσχέτιση με την Πρώιμη Παρέμβαση
- Εκπαιδευτικό Βιωματικό Παιχνίδι στην Ειδική Αγωγή
- Πρακτικές Εφαρμογές Ψυχοκινητικής Άσκησης στην Παράλληλη Στήριξη
- Εξειδικευμένη Ψυχοκινητική, προσαρμοσμένη σε ειδικές ανάγκες που επιδρούν στις αναπτυξιακές φάσεις των παιδιών
- Ταύτιση θεωριών Πρώιμης Παρέμβασης & Ενσωμάτωσης με την Ψυχοκινητική.
- Μεθοδολογία της προσαρμοσμένης Ψυχοκινητικής.
- Η σημασία της Εξατομίκευσης στον καθορισμό των στόχων.
- Πρακτικές εφαρμογές των σταθμών Ψυχοκινητικής ανά κατηγορία ΑΜΕΑ.
- Εξάσκηση σε αυτοσχέδιες εφαρμογές Ψυχοκινητικής.
- Άσκηση & Πολλαπλές αναπηρίες (Θεωρητική & Πρακτική προσέγγιση)
- Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης – άθλησης. Στόχοι & επιδιώξεις
- Γενικές μορφές-Τεχνικές Ενεργοποίησης, Άσκησης & Δραστηριοποίησης
- Τροποποίηση, Ελκυστικότητα, Προεργασία περιεχομένων
- Διεπιστημονικότητα
- Επιλογή & εφαρμογές εξειδικευμένης παρέμβασης ασκησιολογίου -δραστηριοποίησης ανά κατηγορία πάθησης-δυσλειτουργίας
Επικοινωνία
Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής
Πληροφορίες - Εγγραφές:
- Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
- e-mail: ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
- sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)