Stem και Εκπαιδευτική Ρομποτική στο Νηπιαγωγείο: Από τη θεωρία στην πράξη
- Τρίμηνο πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης
- Μεθοδολογία Εκπαίδευσης: Δια ζώσης εργαστήρια και e-learning μαθήματα
- Συνολικές ώρες: 120
- 50 ώρες δια ζώσης εργαστήρια, (στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στην Αθήνα)
- 50 ώρες e-learning μαθήματα – ασύγχρονη εκπαίδευση,
- 20 ώρες – σχεδιασμός θεματικού φακέλου
- 50 ώρες δια ζώσης εργαστήρια, (στις κεντρικές εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στην Αθήνα)
- Ημερομηνίες διεξαγωγής δια ζώσης εργαστηρίων
- 1η συνάντηση Σάββατο 29/01/22 (10:00-14:00
- 2η συνάντηση Κυριακή 30/01/22 (10:00-14:00)
- 3η συνάντηση Σάββατο 12/02/22 (10:00-14:00
- 4η συνάντηση Κυριακή 13/02/22 (10:00-14:00)
- 5η συνάντηση Σάββατο 26/02/22 (10:00-14:00
- 6η συνάντηση Κυριακή 27/02/22 (10:00-14:00)
- 7η συνάντηση Σάββατο 12/03/22 (10:00-14:00
- 8η συνάντηση Κυριακή 13/03/22 (10:00-14:00)
- 9η συνάντηση Σάββατο 19/03/22 (10:00-14:00
- 10η συνάντηση Κυριακή 20/03/22 (10:00-14:00)
Ενδεικτικά περιεχόμενα
- Εισαγωγή στην Εκπαιδευτική Ρομποτική και το STEM
- Game learning
- Δράση και αντίδραση
- Δύναμη και βάρος
- Ήχος
- Δημιουργία δραστηριοτήτων με έμφαση στη χωρική αντίληψη
- Ηλεκτρισμός
- Μαγνητισμός
- Χημεία
- Αριθμητική
- Τεχνολογία – Μηχανική – Δομικά στοιχεία και κατασκευές
- Περιβάλλον - Ο κύκλος του νερού
- Εκπαιδευτική ρομποτική με ρομποτικές μηχανές
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Η ρομποτική τεχνολογία αποτελεί εφαρμογή των επιστημών της φυσικής, της μηχανικής των μαθηματικών και της πληροφορικής. Τα γνωστικά αντικείμενα αυτών των επιστημών λειτουργούν ως δομικά στοιχεία της ρομποτικής, εφαρμόζοντας μέσα σε αυτή κανόνες και αξιώματα τα οποία οι εκπαιδευόμενοι καλούνται να μάθουν προκειμένου να κατανοήσουν τη λειτουργία ενός ρομποτικού μηχανισμού. Μπορεί όμως αυτή η διαδικασία να λειτουργήσει και αντίθετα, χρησιμοποιώντας ρομποτικά μοντέλα ως αντικείμενο μελέτης και μέσα από τη λειτουργία τους να γίνει αντιληπτή η εφαρμογή ενός αξιώματος μιας θετικής ή μιας τεχνολογικής επιστήμης. Από όποια σκοπιά και αν κοιτάξει κανείς θα διαπιστώσει πως η ρομποτική αποτελεί ένα πολύ ισχυρό εκπαιδευτικό εργαλείο. Αποτελεί επίσης, και μία πολύ καλή εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης καθώς οι μαθητές μπορούν να διαμοιράζονται εργασίες πάνω σε έναν ρομποτικό μηχανισμό και να συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη στόχων, αναπτύσσοντας παράλληλα κρητική σκέψη.
To ακρωνύμιο STEAM (Science, Technology, Engineering, Mathematic – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά) χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την έννοια της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης μέσα από τα γνωστικά αντικείμενα, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, και των Μαθηματικών.
Το STEΑM πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει, καθώς εξερευνά τον κόσμο, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης!
Κατανοούμε όλοι μας ότι σπάνια σε μια εργασία η αντιμετώπιση ενός προβλήματος απαιτεί μόνο ένα σύνολο γνώσεων, π.χ. μόνο μαθηματικά ή μόνο φυσική ή χημεία. Για παράδειγμα φανταστείτε έναν αρχιτέκτονα, για να σχεδιάσει πολύπλοκα και ασφαλή κτίρια χρησιμοποιεί ταυτόχρονα πολλές επιστήμες: τεχνολογία, μηχανική, τέχνη και μαθηματικά!
Συνεπώς το βασικό κύτταρο του STEAM είναι η ολοκλήρωση. Αντί της διδασκαλίας σε ανεξάρτητα γνωστικά αντικείμενα και σύμφωνα με τον τρόπο που εργαζόμαστε ώστε να λύσουμε ένα πρόβλημα στην καθημερινότητά μας, η προσέγγιση της μάθησης αντιμετωπίζεται ολιστικά μέσω ολοκλήρωσης, ως διεπιστημονική (interdisciplinary) ή ακόμη πιο στοχευμένα σε πολύπλοκα προβλήματα, ως εγκάρσια διε-επιστημονική (transdisciplinarity), και αυτό είναι STEAM.
Μέσω της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEΑM οι μαθητές εφαρμόζουν τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά γύρω από την εξεύρεση λύσης:
- σε ένα πραγματικό πρόβλημα ή στην κατανόηση ενός φαινομένου,
- στην κατανόηση ενός φαινομένου είτε επιστημονικού είτε κοινωνικού και
- στην ανάπτυξη δεξιοτήτων στον ανταγωνισμό της νέας οικονομίας κ.ά.
Με απλά λόγια, το STEAM εφαρμόζεται στην πραγματική ζωή. Πολλά διδακτικά σενάρια STEAM αφορούν τη δημιουργία μοντέλων κάτω από πραγματικές συνθήκες ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τη σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων που διδάσκονται καθημερινά στο σχολείο με τις πραγματικές έννοιες.
Με το STEΑM οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν δεξιότητες και την κατάλληλη μεταγνώση στον πραγματικό κόσμο.
Οι θέσεις εργασίας στον πραγματικό κόσμο είναι διεπιστημονικές (interdisciplinary) ή δια-επιστημονικές (transdisciplinarity). Για το λόγο αυτό οι μαθητές θα πρέπει συνεργάζονται, να ερευνούν και να αναπτύσσουν δεξιότητες και γνώσεις.
Το STEΑM περιβάλλει τα τέσσερα στοιχεία εκείνα που αναγνωρίζονται ως βασικά στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα: Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, και Επικοινωνία.
Η εκπαίδευση κατά προσέγγιση STEΑM είναι πλέον ανάγκη σε κάθε χώρα, καθώς περισσότερα από 30 επαγγέλματα θα απαιτήσουν γνώση STEΑM στο εγγύς μέλλον!
Σε ποιούς απευθύνεται
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε Νηπιαγωγούς, αλλά και προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, καθώς και προπονητές ομίλων Ρομποτικής, που ενδιαφέρονται να ανακαλύψουν την εκπαιδευτική ρομποτική, το steam και τις μεθόδους εφαρμογής τους μέσα στην τάξη. Η παρακολούθηση του προγράμματος δεν προϋποθέτει προηγούμενη εμπειρία σε παρόμοια ψηφιακά εργαλεία, παρά μόνο βασικές δεξιότητες στη χρήση υπολογιστών.
- Επιμορφωτής: Καλοβρέκτης Κωνσταντίνος, PostDoc και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Πληροφορική (Ph.D)
- Δίδακτρα: 300€, (καταβάλλονται σε 3 δόσεις των 100€ ή εφάπαξ με την εγγραφή και έκπτωση 100€, τελικό ποσό 200€)
- Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 240€, (καταβάλλονται σε 3 δόσεις των 80€ ή εφάπαξ με την εγγραφή, τελικό ποσό 200€)
- Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: 150€ (καταβάλλονται σε 3 δόσεις των 50€ ή εφάπαξ με την εγγραφή)
- Απόφοιτοι ετησίων προγραμμάτων του ΑΙΕ: 150€ (καταβάλλονται σε 3 δόσεις των 50€ ή εφάπαξ με την εγγραφή)
- Παρέχονται: Σημειώσεις - Βιβλιογραφία - Βεβαίωση Παρακολούθησης, Υλικά Εργαστηρίων Ρομποτικής
Για να παρακολουθήσετε το πρόγραμμα είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής
Πληροφορίες - Εγγραφές:
- Τηλέφωνο: 210-3846930 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 11:00-19:00)
- e-mail:
- sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)