Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μία σχετικά ετερογενή ομάδα δυσκολιών που σχετίζονται, αλλά και επηρεάζουν, κυρίως, τη σχολική επίδοση. Αρκετές είναι οι απόπειρες των επιστημόνων που προσπάθησαν να δώσουν έναν ευρύτερα αποδεκτό ορισμό για τις μαθησιακές δυσκολίες χωρίς, όμως, ακόμα και σήμερα να υπάρχει η επιθυμητή συναίνεση (Little, Akin-Little, & Richards, 2006). Μελετώντας τους ορισμούς που κατά καιρούς δίνονται για τις μαθησιακές δυσκολίες, εντοπίζουμε ως κοινό πρωταρχικό παράγοντα αναφοράς την ανάγνωση. Οι αναγνωστικές δυσκολίες αρκετές φορές αποδίδονται από τον όρο δυσλεξία (International Dyslexia Association, 2002), μια διαταραχή με νευρολογική βάση, συχνά κληρονομική, όπως αναφέρουν ο Πόρποδας (1997) και ο Αναστασίου (1998), η οποία εδράζεται στον χώρο της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής και εκδηλώνεται με σημαντικό αριθμό λαθών στην ανάγνωση (Olson, 2005). Εξαιτίας της σύγχυσης που περιβάλλει τον όρο δυσλεξία, αφού δεν μπορεί να υπάρξει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός, παρά μόνο αποδεκτά κριτήρια αποκλεισμού (Reid, 2005), προτείνεται να αποδίδεται περιφραστικά ως ειδική μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση. Η Παγκόσμια Ένωση Νευρολογίας έδωσε έναν ορισμό αποκλειστικά για τη δυσλεξία:
«Δυσλεξία είναι μια ανικανότητα που εμφανίζεται με δυσκολία στην εκμάθηση της ανάγνωσης, παρά την παραδοσιακή διδασκαλία, την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικο – οικονομικές ευκαιρίες. Οφείλεται σε θεμελιώδεις γνωστικής μορφής ανικανότητες που είναι συχνά οργανικής αιτιολογίας»
(όπως παρατίθεται στα: Mississippi Department of Education, 2002; Shaywitz, Escobar, Shaywitz, Fletcher, & MaKuch, 1992).
Λίγα χρόνια αργότερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (1997) στο εγχειρίδιο “Ταξινόμηση ICD – 10 Ψυχικών Διαταραχών και Διαταραχών Συμπεριφοράς”, αναφέρθηκε στην ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης και την κατέταξε ως υποκατηγορία των “Ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών των σχολικών ικανοτήτων” (F81:304). Στην περιγραφή αυτή τονίζονται: η απρόσμενα χαμηλή επίδοση, η ασυμφωνία νοητικού δυναμικού και επίδοσης και οι παράγοντες αποκλεισμού.
Όλοι αυτοί οι ορισμοί και οι προσπάθειες αποσαφήνισης της έννοιας και των χαρακτηριστικών της δημιούργησαν μεγαλύτερη σύγχυση στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ήθελαν ξεκάθαρες διευκρινίσεις του τι είναι η δυσλεξία και καθοδηγητικές οδηγίες αντιμετώπισής της στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Το τοπίο γίνεται ακόμα πιο θολό με το πλήθος των προτεινόμενων παρεμβάσεων και των (συχνά δαπανηρών) προγραμμάτων που έχουν αναπτυχθεί αναφορικά με τη δυσλεξία (Reid, 2003). Επιπλέον ο Silver (2001) αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές αναφορές γονέων οι οποίοι αμφισβητούν τις προτεινόμενες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και έτσι, επιβεβαιώνεται ότι η αποτελεσματική παρέμβαση για ένα παιδί, για κάποιο άλλο μπορεί να μην έχει τα αναμενόμενα οφέλη. Είναι σαφές πλέον ότι η έρευνα για τις παρεμβάσεις θα πρέπει να στραφεί στη σχολική αίθουσα.
Διάρκεια: 4-6 εβδομάδες
Αναλογία σε διδακτικές ώρες: 50
Δίδακτρα: 60€, Άνεργοι: 50€ (κάτοχοι κάρτας ανεργίας), Φοιτητές: 50€
Ενδεικτικά Περιεχόμενα
1. Εισαγωγή στις Μαθησιακές Δυσκολίες
2. Δυσλεξία-Δυσαριθμησία-Δυσγραφία
3. Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
4. Ένταξη
5. Σχολική ΨυχολογίαΤα πλεονεκτήματα του e-learning
- Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των μαθημάτων: Ο εκπαιδευόμενος μπορεί 24 ώρες το 24ωρο να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα, άρα και στο μάθημα ή το τεστ που τον ενδιαφέρει.
- Όλοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα e-learning πρόγραμμα σε όποιο μέρος του κόσμου και αν βρίσκονται. Δεν υπάρχουν μετακινήσεις, ταξίδια και συγκεκριμένες ώρες μαθημάτων.
- Έχει χαμηλά δίδακτρα.
- Έχει πλούσιο και σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που συνοδεύεται από εικόνες, video, ling σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.
- Προωθεί την ενεργή συμμετοχή του εκπαιδευόμενου, μέσω των τεστ και των εργασιών.
- Παρέχει αυτονομία μάθησης και βοηθά τον εκπαιδευόμενο να «μάθει και να μελετήσει» με τους δικούς του ρυθμούς.
- Υπάρχει άμεση αξιολόγηση για τον εκπαιδευόμενο, αφού την ώρα που υποβάλει τις εργασίες ή τα τεστ, ενημερώνεται για το αποτέλεσμά τους.
Η Εκπαιδευτική πλατφόρμα του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης
- Είναι εύχρηστη, και εξασφαλίζει άνετη και αποτελεσματική παρακολούθηση των μαθημάτων, μέσα από τον προσωπικό σας υπολογιστή.
- Δίνει τη Δυνατότητα να αποθηκεύσετε το υλικό στον υπολογιστή σας.
- Το περιβάλλον, οι οδηγίες, τα μαθήματα και τα τεστ είναι όλα στην Ελληνική Γλώσσα.
- Ο πυρήνας του συστήματος αναπτύσσεται και παράγεται στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης από το 1999.
- Το σύστημα έχει λάβει την υψηλότερη βαθμολογία στην κατηγορία «Courseware», από τη διαδικτυακή πύλη της UNESCO.
- Επίσης έχει κερδίσει το βραβείο MedidaPrix 2000, που είναι το πιο σημαντικό βραβείο e-learning σε χώρες όπως η Αυστρία, η Γερμανία και η Ελβετία.
Παρέχονται:
- E-ΒΟΟΚ
- Bιβλιογραφία
- Πιστοποιητικό Επιμόρφωσης
Πληροφορίες-Εγγραφές:
Τηλεφωνικό κέντρο:210.3846930 E-mail: .gr SMS: 698 68 09 035