Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Πέμπτη, 21 Νοέμβριος 2019
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

Συνέντευξη για το περιοδικό maxmag 23/01/19

Επιμέλεια συνέντευξης: Βασιλική Ευαγγέλου Παπαθανασίου

https://www.maxmag.gr/synenteukseis/anoikto-idryma-ekpaideysis/

Το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης είναι ένα σύγχρονο Ελληνικό Εκπαιδευτήριο, προσανατολισμένο στη Δια βίου Εκπαίδευση και Επιμόρφωση Ενηλίκων. Για την Βασιλική Μιχαλοπούλου,την διευθύντρια του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης, η δημιουργία του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης, AIE ήταν η παρέμβασή της στην αφιλόξενη εκπαιδευτική πραγματικότητα της δια βίου εκπαίδευσης. Είναι μια γυναίκα με όραμα, θέληση και πείσμα για πρόοδο. Απομακρυσμένοι λοιπόν, από τις αίθουσες και τα συνέδρια, όπου συνήθως βρίσκουμε την κυρία Μιχαλοπούλου Βασιλική, συζητήσαμε μαζί της με ευχάριστη και θετική διάθεση για την προσωπική της διαδρομή και την εξελικτική πορεία της εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Επίσης ερχόμενοι στο σήμερα συζητήσαμε για τις προκλήσεις και τον καθοριστικό ρόλο που καλείται να διαδραματίσει η Παιδεία στην ελληνική κοινωνία.

 

Έχετε ένα εντυπωσιακό βιογραφικό με εξαιρετική επιστημονική και επαγγελματική πορεία. Μπορείτε να μας την περιγράψετε με δύο λόγια;

Γεννήθηκα στην Καλαμάτα τον Ιούνιο του 1972. Έχω ολοκληρώσει τις βασικές μου σπουδές στην Πληροφορική, στις Παιδαγωγικές Επιστήμες, στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στο Marketing.
Έχω ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων και στην εκπαίδευση ενηλίκων και την επαγγελματική ανάπτυξη και έχω εξειδικευτεί (Diploma) στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Στρατηγική Διοίκηση Πωλήσεων, στο Marketing Υπηρεσιών, στις Δημόσιες Σχέσεις, στην Εκπαιδευτική Πολιτική και στο Σχεδιασμό και την Ανάπτυξη Προγραμμάτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
Τα επιστημονικά μου ενδιαφέροντα εστιάζονται στην εκπαίδευση ενηλίκων και την επαγγελματική κινητικότητα και στις πολιτικές για την αύξηση της απασχόλησης μέσα από τη δια βίου εκπαίδευση.
Το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, ΑΙΕ τώρα, δεν ξέρω πότε γεννήθηκε στο μυαλό μου, σίγουρα όμως με συντροφεύει όσα χρόνια με θυμάμαι. Όλα αυτά τα χρόνια τα έζησα μέσα σε σχολεία, σχολές, κολλέγια, πανεπιστήμια. Ασυναίσθητα στην αρχή, από επιλογή στη συνέχεια, με έβλεπα να «μαθαίνω» και να εξελίσσομαι, με δραστηριότητες, παιχνίδια, εκδρομές, ταινίες, επισκέψεις σε μουσεία και βιβλιοπωλεία και να «ξεμαθαίνω» στο σχολείο και στο Πανεπιστήμιο, στις παραδοσιακές δηλαδή δομές της εκπαίδευσης.


Κάπως έτσι η δημιουργία του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης, AIE ήταν η παρέμβασή μου στην αφιλόξενη εκπαιδευτική πραγματικότητα της δια βίου εκπαίδευσης. Ήταν η απάντηση στην ερώτηση: «γιατί δεν μπορεί η μάθηση να είναι δημιουργική και να συμβαδίζει με τη ζωή και τη σταδιοδρομία των ανθρώπων»;

Έτσι γεννήθηκε το Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης και έτσι συνεχίζω μαζί του.

Είστε ιδρύτρια του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης(ΑΙΕ). Ποιες είναι οι προκλήσεις και ο καθοριστικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης στην ελληνική κοινωνία;

Στο  Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης ΑΙΕ αγαπάμε τις προκλήσεις. Φροντίζουμε για το μέλλον των ανθρώπων που μας εμπιστεύονται αλλά και της Ελλάδας, ενισχύοντας τις συνεργασίες μας με αξιόλογους επιστήμονες και δημιουργώντας εξειδικεύσεις που θα μπορέσουν να νικήσουν το μεγάλο εχθρό: την ανεργία.
Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας, (20,1%) των νέων στην ΕΕ καταγράφονται στην Ελλάδα. Την ίδια στιγμή ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 7% (Eurostat Ιούλιος 2018).
Οι αριθμοί επιβεβαιώνουν αυτό που όλοι γνωρίζουμε: Η ανεργία των νέων εξουθενώνει την Ελληνική οικονομία και αποδυναμώνει τον παραγωγικό ιστό.
Η οικονομική κρίση είναι μόνο ένα μέρος του παζλ που ονομάζεται ανεργία, ακολουθούν η γήρανση του πληθυσμού, οι τεχνολογικές εξελίξεις, ο παγκόσμιος ανταγωνισμός, η απουσία σύγχρονων προγραμμάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης και η έλλειψη δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού.
Η επένδυση στην εκπαίδευση και την κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας για τον εφοδιασμό των νέων με τις δεξιότητες που απαιτούνται για μια θέση στην αγορά εργασίας και την κοινωνία γενικότερα, καθώς ενισχύουν την προσωπική εξέλιξη και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών, ενώ παράλληλα προάγουν την ισότητα, την κοινωνική ένταξη και τη συνοχή.
Στο Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης, σχεδιάζουμε προγράμματα επιμόρφωσης και επαγγελματικής κατάρτισης που γεφυρώνουν το χάσμα ανάμεσα στις αρχικές Ακαδημαικές γνώσεις και στην αγορά εργασίας και παρέχουμε όχι απλά βεβαιώσεις, αλλά εργαλεία δουλειάς.
Ταυτόχρονα το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης είναι μια εταιρεία με αυξημένη κοινωνική ενσυναίσθηση και είμαι υπερήφανη γι αυτό.
Πέρα και πάνω από τετριμμένες επικοινωνιακές τεχνικές και υπερφίαλες δηλώσεις για κοινωνική εταιρική ευθύνη, εμείς καθημερινά βαδίζουμε μαζί με την Ελληνική κοινωνία.
Με εργαλείο μας την εκπαίδευση, στηρίζουμε και ενδυναμώνουμε το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας μας, (επιστήμονες, φοιτητές, επαγγελματίες) που προσπαθεί, δημιουργεί και εξελίσσεται στο δυσλειτουργικό και χαοτικό περιβάλλον της κρίσης. Αυτό γίνεται μέσα από μια αλυσίδα ενεργειών και δράσεων καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Παρέχουμε δωρεάν σεμινάρια, ημερίδες και υποτροφίες, όχι μόνο με οικονομικά κριτήρια, αλλά αξιολογώντας και επιβραβεύοντας το πάθος, τον επαγγελματισμό και την εργατικότητα των ενδιαφερομένων.
Έχουμε χαμηλά δίδακτρα που ξεκινούν από 10€ σε πολλές εκπαιδευτικές δράσεις, δια ζώσης και e-learning.
Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε σύγχρονα και αποτελεσματικά προγράμματα κατάρτισης που προσθέτουν αξία στο βιογραφικό των συμμετεχόντων.

Πώς βλέπετε την εκπαίδευση στην Ελλάδα;

Το Εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι ένα εφιαλτικό σκοτεινό εργοστάσιο αναπαραγωγής στείρων γνώσεων και δημιουργίας ανελεύθερων ανθρώπων, εξαρτημένων από το μεγάλο προστάτη που λέγεται κράτος.
Από την προσχολική εκπαίδευση, μέχρι το Πανεπιστήμιο και από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση μέχρι την έρευνα και τις Μεταπτυχιακές και Διδακτορικές σπουδές, οι εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν να αποστηθίζουν τσιτάτα και να περιμένουν διορισμό στο δημόσιο.
Δυστυχώς το Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα με τις δεκάδες αλλοπρόσαλλες αλλαγές κάθε χρόνο και τον ερασιτεχνισμό των ιθυνόντων επένδυσε στην κεφαλοποίηση της αμορφωσιάς και της αγραμματοσύνης δημιουργώντας το περιβάλλον που γέννησε την κρίση στην Ελλάδα, η οποία είναι πρωτίστως κρίση παιδείας και πολιτισμού και μετά οικονομική.
Η έλλειψη αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού και των μονάδων εκπαίδευσης, η αντιεπιστημονική επιβολή του ενός βιβλίου, εγκεκριμένου από το κράτος φυσικά, σε όλες τις δομές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, η αναχρονιστική και ιδεοληπτική απαγόρευση της διασύνδεσης εκπαίδευσης και κοινωνίας μέσα από την αγορά εργασίας, αλλά και η συστηματική καλλιέργεια αποστροφής και έλλειψης σεβασμού για την κλασσική παιδεία και τον πολιτισμό, είναι οι κυριότεροι λόγοι που το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γεννά κοινωνικές παθογένειες όπως η ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός και καταστρέφει τη δημιουργικότητα και την προσωπική εξέλιξη.
Μπορεί να αλλάξει αυτή η Καφκική εικόνα;

Μπορεί να γίνει η εκπαίδευση μοχλός προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης;
Ναι μπορεί. Θέλει πολλή δουλειά, γνώσεις, σχέδιο και όραμα αλλά μπορεί και ευτυχώς θα γίνει πολύ σύντομα, αφού η εκπαίδευση είναι ο μόνος τρόπος για να επιβιώσουμε ως χώρα.
Η επένδυση στην έρευνα, στην κλασική παιδεία, στον πολιτισμό, στις ξένες γλώσσες, στις νέες τεχνολογίες, η άμεση διασύνδεση εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, η οργάνωση σύγχρονων και εξειδικευμένων προγραμμάτων κατάρτισης και κυρίως η αξιολόγηση είναι τα πρώτα βήματα για τη δημιουργία του εκπαιδευτικού συστήματος που γεννά παιδεία και πολιτισμό.

Τι νέο θα φέρει το Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης στην εκπαίδευση και ποια τα οφέλη για τον επαγγελματία αλλά και για τον κόσμο της εκπαίδευσης;

Ένας Ισπανός συγγραφέας έχει πει πως η νεότητα δεν είναι χρονική περίοδος, είναι μια πνευματική κατάσταση, έτσι νοιώθουμε και στο Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης.
Αθεράπευτα δημιουργικοί και αισιόδοξοι, μεταφέρουμε και επικοινωνούμε στην κοινωνία, την ανάγκη για δια βίου εκπαίδευση και κατάρτιση και πρωτοπορούμε με σύγχρονα προγράμματα, ερευνητικές δράσεις και συνεργασίες με νέους, δραστήριους επιστήμονες.
Στο εκπαιδευτικό σύστημα έχουμε προσφέρει χιλιάδες καταρτισμένους νέους επαγγελματίες που στελεχώνουν σχολεία, μουσεία, ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, δομές ψυχικής υγείας και ειδικής αγωγής. Έχουμε ενισχύσει την αγορά εργασίας με στελέχη καταρτισμένα στην επικοινωνία, τη διοίκηση, την οργάνωση και το μάρκετινγκ.
Όλοι οι σύγχρονοι επαγγελματίες γνωρίζουν και αναγνωρίζουν την ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και κατάρτιση, καθώς είναι ο μόνος τρόπος που θα τους επιτρέψει να εξελιχθούν και να αναπτυχθούν, μέσα σε ένα ρευστό περιβάλλον, κοινωνικο και οικονομικό, με πολλές και γρήγορες αλλαγές.

Τι θα επιτύχει ο νέος επιστήμονας, ο άνεργος και ο νέος επαγγελματίας, αν θα παρακολουθήσει ένα πρόγραμμα κατάρτισης στο Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης;

  • Επικαιροποίηση των αρχικών ακαδημαικών γνώσεων και προσαρμογή στα νέα δεδομένα της αγοράς εργασίας
  • Εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και τους υπολογιστές
  • Ανάπτυξη επικοινωνιακών και οργανωτικών δεξιοτήτων και τέλος
  • Δημιουργία ενός σύγχρονου και ξεκάθαρου βιογραφικού

 

E-learning. Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του; Γιατί να το προτιμήσει κανείς;

Ε-learning είναι η διαδικασία εκμάθησης μέσα από τις σύγχρονες τεχνολογίες.
Στο σημερινό κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, η δια βίου εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση αποτελεί για όλους τους, επιτακτική ανάγκη.

Το e-learning έρχεται στο σημείο αυτό να προσφέρει λύσεις και σημαντικά οφέλη σε επιχειρήσεις, και μεμονωμένα άτομα που θέλουν να επιμορφωθούν, να αποκτήσουν νέες γνώσεις, να αυξήσουν τα τυπικά τους προσόντα, να βοηθηθούν σε διαγωνισμούς και να αξιοποιήσουν τον ελεύθερο χρόνο τους.

Στο Ανοικτό Ίδρυμα Εκπαίδευσης τα προγράμματα e-Learning υλοποιούνται με τη χρήση απλού λογισμικού (εκπαιδευτική πλατφόρμα), προσαρμοσμένου στις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική πλατφόρμα αποτελεί στην ουσία έναν διαδικτυακό τόπο, μέσω του οποίου γίνεται η διαχείριση των ηλεκτρονικών ομάδων-τάξεων και παρέχεται η πρόσβαση των χρηστών σε αυτές.
Κάθε ηλεκτρονική τάξη-ομάδα αποτελεί προσομοίωση μιας παραδοσιακής αίθουσας διδασκαλίας. Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτήν μέσω προσωπικού κωδικού και μπορεί να πλοηγηθεί 24 ώρες το 24ωρο: στα μαθήματα, στους οδηγούς μελέτης, στα τεστ και στις ανακοινώσεις της γραμματείας.
Το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος διατίθεται σταδιακά, περίπου ανά 25 μέρες μέσω των ηλεκτρονικών τάξεων-ομάδων.
Ο εκπαιδευόμενος, αφού ολοκληρώσει τη μελέτη της εκάστοτε διδακτικής ενότητας, καλείται να υποβάλει ηλεκτρονικά και βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει ανακοινωθεί από τον εκπαιδευτή του, το αντίστοιχο τεστ.
Παράλληλα, παρέχεται πλήρης εκπαιδευτική υποστήριξη δεδομένου ότι ο εκπαιδευόμενος μπορεί να απευθύνεται ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά στον υπεύθυνο εκπαιδευτή του τμήματος.

Τα πλεονεκτήματα του e-learning:
• Δεν υπάρχουν περιορισμοί στο χρόνο και τον τόπο διεξαγωγής των μαθημάτων: Ο εκπαιδευόμενος μπορεί 24 ώρες το 24ωρο να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα, άρα και στο μάθημα ή το τεστ που τον ενδιαφέρει.
• Όλοι μπορούν να παρακολουθήσουν ένα e-learning πρόγραμμα σε όποιο μέρος του κόσμου και αν βρίσκονται. Δεν υπάρχουν μετακινήσεις, ταξίδια και συγκεκριμένες ώρες μαθημάτων.
• Έχει χαμηλά δίδακτρα.
• Έχει πλούσιο και σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό, που συνοδεύεται από εικόνες, video, linκ σε ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς.
• Προωθεί την ενεργή συμμετοχή του εκπαιδευόμενου, μέσω των τεστ και των εργασιών.
• Παρέχει αυτονομία μάθησης και βοηθά τον εκπαιδευόμενο να «μάθει και να μελετήσει» με τους δικούς του ρυθμούς.
• Υπάρχει άμεση αξιολόγηση για τον εκπαιδευόμενο, αφού την ώρα που υποβάλει τις εργασίες ή τα τεστ, ενημερώνεται για το αποτέλεσμά τους.
Το e-learning είναι το δώρο της τεχνολογίας στον άνθρωπο και την κοινωνία.

 

Σε ποιες πόλεις της Ελλάδας διοργανώνονται σεμινάρια και ποιο το φάσμα γνωστικών αντικειμένων που προσφέρουν;

Οι κεντρικές εγκαταστάσεις του ΑΙΕ βρίσκονται στην Αθήνα και έχουμε παράρτημα και στην Κρήτη, στο Ηράκλειο. Ταυτόχονα διοργανώνουμε σεμινάρια και ημερίδες κάθε μήνα σε όλη την Ελλάδα: Στην Αλεξανδρούπολη, στη Θεσσαλονίκη, στα Ιωάννινα, στο Βόλο, στην Πάτρα και στην Καλαμάτα. Τα Σεμινάρια του ΑΙΕ είναι Οργανωμένα σε 7 επιστημονικά πεδία (Παιδαγωγικά, Ψυχολογία, Ειδική Αγωγή – Μαθησιακές Δυσκολίες, Τέχνη και Πολιτισμός, Φιλοσοφία, Διοίκηση και Εκπαίδευση Ενηλίκων), καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα εξειδικευμένων γνωστικών αντικειμένων και προσφέρουν στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης, όπως:
• Μαθησικές Δυσκολίες
• Ειδική Αγωγή,
• Σχολική Ψυχολογία
• Συμβουλευτική Ψυχολογία
• Μουσειακή Αγωγή
• Εικαστικά
• Θεατρικό Παιχνίδι και Δραματοποίηση
• Λαογραφία
• Διοίκηση επιχειρήσεων
• Επικοινωνία
• Φιλοσοφία και Διδακτική
Οι σεμιναριακές επιμορφώσεις είναι το βασικό εργαλείο της δια βίου μάθησης για την προσωπική ανάπτυξη, την επικαιροποίηση των αρχικών ακαδημαϊκών γνώσεων και τη δημιουργία ανταγωνιστικών προσόντων στην επαγγελματική ζωή.
Οι ημερίδες τώρα, στοχεύν στην ενημέρωση και τη δημιουργική αξιοποίηση του ελευθέρου χρόνου κάθε ενδιαφερόμενου, αναπτύσσονται σε δεκάδες γνωστικούς άξονες και προσφέρουν τη δυνατότητα για αυτοβελτίωση και ανάπτυξη προσωπικών ικανοτήτων με θεματικές όπως:
• Μουσική
• Φιλοσοφία
• Ιστορία Τέχνης
• Εικαστικά

Τι σημαίνει δια βίου μάθηση και ποια η σημασία της;

Ο όρος “διά βίου μάθηση (ή εκπαίδευση)” αναφέρεται σε μια φιλοσοφική αντίληψη σύμφωνα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια διαδικασία που ξεκινάει από την γέννηση του ανθρώπου και συνεχίζει σε όλη τη διάρκεια της ζωής του. Ο όρος αυτός καλύπτει όλα τα είδη, τύπους και επίπεδα της εκπαίδευσης, τυπικής και μη τυπικής. Στη σύγχρονη διαρκώς αναπτυσσόμενη κοινωνία η αύξηση των γνώσεων γίνεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς και οι απαιτήσεις της αγοράς εργασίας συνεχώς αλλάζουν. Συνεπώς, η επιμόρφωση και η συμπληρωματική εκπαίδευση αποτελούν μία διαρκή προτεραιότητα για το σύγχρονο εργαζόμενο. Όλες οι μαθησιακές δραστηριότητες στις οποίες συμμετέχουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας και που έχουν σαν στόχο τη βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των εφοδίων σε προσωπικό, κοινωνικό και επαγγελματικό επίπεδο ονομάζεται διά βίου μάθηση.
Η επένδυση στην εκπαίδευση και την κατάρτιση είναι ζωτικής σημασίας για τον εφοδιασμό των νέων με τις δεξιότητες που απαιτούνται για μια θέση στην αγορά εργασίας και την κοινωνία γενικότερα.
Η εκπαίδευση και η κατάρτιση ενισχύουν επίσης την προσωπική εξέλιξη και την ενεργό συμμετοχή των πολιτών, ενώ παράλληλα προάγουν την ισότητα, την κοινωνική ένταξη και τη συνοχή.
Εντός αυτού του πλαισίου, η δια βίου εκπαίδευση είναι μία από τις βασικές προτεραιότητες της ΕΕ, για την καταπολέμιση της ανεργίας.
Στην Ελλάδα τώρα, το τρίγωνο της γνώσης: Εκπαίδευση-Έρευνα-Επιχειρήσεις, αν σχεδιαστεί και συντονιστεί σωστά, μπορεί να οδηγήσει σε ευθυγράμμιση, των αρχικών ακαδημαϊκών γνώσεων με τις δεξιότητες που απαιτεί η αγορά εργασίας.


• Τι θα προτείνατε στους νέους επαγγελματίες που ψάχνουν τον δρόμο τους;


Να είναι πρώτα απ όλα επαγγελματίες.
Αν είναι νέοι επιχειρηματίες να έχουν όραμα, σχέδιο δράσης, στόχους και όρεξη για δουλειά.
Να επιλέγουν σωστούς συνεργάτες, να εμπιστεύονται το ένστικτό τους, να σέβονται τους πελάτες τους και τους νόμους.
Να θυμούνται ότι δεν δουλεύουν απλά, αλλά δημιουργούν και συμβάλουν στην ανάπτυξη και την πρόοδο του συνόλου.
Αν είναι νέοι εργαζόμενοι να ξέρουν ότι θα αλλάξουν πολλές δουλειές μέχρι να βρουν αυτή που τους ταιριάζει. Σ’ αυτή την πορεία κερδισμένοι θα βγουν μόνο αν συλλέγουν εμπειρίες και γνώσεις.
Να μην ξεχάσουν ποτέ πως την αξία τους την προσδιορίζουν οι ίδιοι και οι επιλογές τους και όχι ο μισθός που παίρνουν.

Να αγαπούν τον εαυτό τους, να τον φροντίζουν και να επενδύουν σε υλικά και πνευματικά αγαθά χωρίς τύψεις και ενοχές: η εργασία βοηθάει τον άνθρωπο να γίνεται καλύτερος και να ζει καλύτερα, γι αυτό πρέπει να επιδιώκουμε να μας γεμίζει και όχι να την αφήνουμε να γεμίζει τα κενά μας.

Να χρησιμοποιούν την εκπαίδευση και την κατάρτιση για να ενισχύσουν τον εαυτό τους και την σταδιοδρομία τους.

Αν είναι γυναίκες να θυμούνται ότι δεν έχουν κανένα όριο, καμία οροφή, ούτε Ακαδημαϊκά, ούτε επιχειρηματικά, ούτε επαγγελματικά. Να διεκδικούν αυτά που θέλουν χωρίς να σκέφτονται ότι υστερούν σε σχέση με τους άντρες.

 

Τι θα συμβουλεύατε όσους μπαίνουν να σπουδάσουν στα πανεπιστήμια αλλά και τους νέους επαγγελματίες που αγωνιούν στην αγορά εργασίας;

Οι συμβουλές δεν μου αρέσουν, ούτε οι άνθρωποι που δίνουν συμβουλές. Προτιμώ τους ανθρώπους που εμπνέουν με τις καθημερινές πράξεις και τον τρόπο ζωής τους.
Αν κάποιος νέος επαγγελματίας ή φοιτητής θέλει να κρατήσει κάτι απ μένα αυτό είναι να θυμάται ότι δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να κοιτάς πίσω στα χρόνια που έχουν περάσει και να χαμογελάς.
Έτσι λοιπόν οι νέοι άνθρωποι ας προσπαθήσουν να ζήσουν τη ζωή τους: να διαβάζουν, να έχουν στόχους, να έχουν όνειρα, αλλά να και διασκεδάζουν να ταξιδεύουν να κάνουν νέους φίλους, να ερωτεύονται και να αντιμετωπίζουν τη ζωή με πάθος.

Η αγωνία για την επαγγελματική αποκατάσταση και την αγορά εργασίας έχει μια συνταγή: Η αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ της αγοράς εργασίας και της δια βιου εκπαίδευσης.

Με απλά λόγια:
• Απρόσκοπτη πρόσβαση σε δομές γενικής παιδείας
• Γνώση ξένων γλωσσών
• Καλή γνώση υπολογιστών
• Επικοινωνιακές και οργανωτικές δεξιότητες
είναι τα πολύτιμα εργαλεία που προσφέρει η δια βίου εκπαίδευση και η επαγγελματική κατάρτιση, εργαλεία που ξεκλειδώνουν πόρτες στην αγορά εργασίας.


Κλείνοντας θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχετε προσφέρει πολλά στην εκπαίδευση, τι έχει προσφέρει όμως η μάθηση σε σας;

Σε λίγα χρόνια θα κλείσω μισό αιώνα ζωής, νομίζω ότι η διαδικασία μιας πρώτης αξιολόγησης θα έδειχνε ότι έχω διαθέσει ένα μεγάλο κομμάτι από τον ενθουσιασμό, το πάθος και το χρόνο μου σ’ αυτό που λέμε εκπαίδευση και επιχειρηματικότητα.
Τι μου έχει προσφέρει εμένα αυτή η διαδικασία;
Μια μοναδική προσωπική οπτική για τη ζωή και τη δημιουργία και πολύτιμους ανθρώπους για να πορεύομαι μαζί τους.

Μπορώ να σας τα περιγράψω σε 5-6 σειρές:

“Το να βλέπεις, είναι ένα πράγμα.
Το να βλέπεις αυτό που κοιτάς, είναι ένα άλλο.
Το να καταλαβαίνεις αυτό που βλέπεις, είναι άλλο.
Το να μαθαίνεις από αυτό, είναι κάτι άλλο.
Αλλά το να ενεργείς με βάση αυτό που μαθαίνεις, είναι αυτό που πραγματικά έχει σημασία”.
Ουίνστον Τσώρτσιλ, 1874-1965, Βρετανός πρωθυπουργός, Νόμπελ 1953

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και για τη διάθεση να με ακούσετε να μιλάω για τον εαυτό μου και τη δουλειά μου.

Bασιλική Μιχαλοπούλου 

 

0
0
0
s2smodern

Ωρες λειτουργιας

Δευτέρα 09:00 - 21:00
Τρίτη 09:00 - 21:00
Τετάρτη 09:00 - 21:00
Πέμπτη 09:00 - 21:00
Παρασκευή 09:00 - 21:00
Σάββατο 09:00 - 17:00
Κυριακή 09:00 - 17:00

Εκτός Ωραρίου λειτουργίας

Copyright © 2017 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech