Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Τετάρτη, 28 Οκτώβριος 2020
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

Πέντε συμβουλές για τη διαχείριση του άγχους σε περιόδους κρίσης

1η δημοσίευση 23/03/20

Τις τελευταίες μέρες η παγκόσμια κοινότητα βιώνει μια αναμφίβολα πρωτόγνωρη πραγματικότητα. Η αβεβαιότητα για το αύριο σε συνδυασμό με τις συνθήκες εγκλεισμού δημιουργούν μια έντονη αίσθηση ότι χάνουμε τον έλεγχο και αυτό μπορεί συχνά να μας οδηγήσει στην εκδήλωση ψυχικών ή και σωματικών συμπτωμάτων άγχους.

Σε περιπτώσεις που το άγχος που μας κατακλύζει σε σημείο που επηρεάζει τη λειτουργικότητά μας, δεν διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια από κάποιο ειδικό Ψυχικής Υγείας μέσω διαδικτύου.

Υπάρχουν ωστόσο κάποιοι απλοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διαχειριστούμε το άγχος μας:

 

 

  1. Περιορίζουμε και ταυτόχρονα φιλτράρουμε την εισροή πληροφοριών που τροφοδοτούν το άγχος μας κλείνοντας την τηλεόραση και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανά διαστήματα και ταυτόχρονα αποφεύγοντας την εμπλοκή σε συζητήσεις οι οποίες στηρίζονται σε φήμες και όχι σε επιστημονικά δεδομένα.
  2. Επιλέγουμε εναλλακτικούς τρόπους να αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο χρόνο μας: διαβάζουμε βιβλία, ξεκουραζόμαστε, παίζουμε, γινόμαστε δημιουργικοί.
  3. Φροντίζουμε για τη σωματική μας υγεία: τρεφόμαστε σωστά, γυμναζόμαστε έξω για όσο επιτρέπεται αλλά ακόμη και μέσα στο σπίτι.
  4. Αποδεχόμαστε τα συναισθήματά μας: επιτρέπεται να αισθανόμαστε θλίψη κατά περιόδους, ακόμη και φόβο, ωστόσο προσπαθούμε να δίνουμε όσο το δυνατόν πιο θετικό νόημα στην όλη κατάσταση που βιώνουμε. Η χαρά είναι μεταδοτική.
  5. Βλέπουμε την κρίση ως ένα μήνυμα ότι κάτι πρέπει να αλλάξει: η αλλαγή προκαλεί συχνά φόβο, ωστόσο είναι συχνά η αφετηρία για μια στροφή προς το καλύτερο. Στο χέρι μας είναι να συνειδητοποιήσουμε πως η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, αρκεί να τις ψάξουμε ή και γιατί όχι, να τις δημιουργήσουμε.

«Αυτός που έχει ένα γιατί για το οποίο ζει, μπορεί να αντέξει οποιοδήποτε πώς»,  Φ.Νίτσε


 

Ειρήνη Δρακοπούλου,  Ειδική Παιδαγωγός, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

Μαλικούτη 2, Ηράκλειο Κρήτης, 71202 Τηλ: 2810 372657, 6932329336

0
0
0
s2smodern

Ωράριο Λειτουργίας (Οκτώβριος 2020)

Δευτέρα 10:00 - 18:00
Τρίτη 10:00 - 18:00
Τετάρτη 10:00 - 18:00
Πέμπτη 10:00 - 18:00
Παρασκευή 10:00 - 18:00
Σάββατο Εκτός Ωραρίου
Κυριακή Εκτός Ωραρίου

Εκτός Ωραρίου λειτουργίας

Copyright © 2020 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech