Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech
Πέμπτη, 08 Δεκέμβριος 2022
 
 

Εκπαιδευτική αξιοποίηση της Εικονικής και της Επαυξημένης πραγματικότητας

 Augmented Reality for education 1200x560

 

  • Διάρκεια: 12 ώρες
  • Το Σεμινάριο υλοποιείται:

        1. Δια ζώσης, στις εγκαταστάσεις του ΑΙΕ στην Αθήνα και

        2. Eξ ολοκλήρου e-learning με σύγχρονη εκπαίδευση (live streaming), μέσω ΖΟΟΜ.

  • Ημερομηνίες Διεξαγωγής: Πέμπτη 03/11/22 (18:00-21:00), Πέμπτη 24/11/22 (18:00-21:00) και Πέμπτη 15/12/22 (18:00-21:00)
  • Δίδακτρα Κύκλου 12 ωρών: 50€, Άνεργοι-Φοιτητές-Πολύτεκνοι-ΑμΕΑ: 40€, Κάτοχοι Ετήσιας Κάρτας Σεμιναρίων ΑΙΕ: Δωρεάν
  • Εγγραφές στο
  • Παρέχονται: Ιστογραφία - Βιβλιογραφία - Βεβαίωση Παρακολούθησης
  • Επιμορφωτής: Δρ. Σωτηρόπουλος Δημήτριος
  • Γλώσσα Διδασκαλίας: Ελληνική
  • Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν: Εκπαιδευτικοί, φοιτητές, σπουδαστές, πτυχιούχοι ΑΕΙ, ΤΕΙ ή Κολεγίων,

Αναλυτικό Πρόγραμμα και περιγραφή σεμιναρίου

1. Πέμπτη 03 Νοεμβρίου 2022 (18:00-21:00) Θεματική Ενότητα:

"QR-codes και τρισδιάστατα αντικείμενα: Δημιουργία, χρήση και εκπαιδευτική αξιοποίηση"

  2. Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022 (18:00-21:00) Θεματική Ενότητα:

"Εκπαιδευτικές Εφαρμογές Εικονικής και Επαυξημένης πραγματικότητα"

  3. Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022 (18:00-21:00) Θεματική Ενότητα:

"Χρήση εργαλείων δημιουργίας εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας"

Περιγραφή Σεμιναρίου

Οι νέες τεχνολογίες αποτελούν σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης και αυτό είναι κοινός τόπος.

Τι εννοούμε όμως όταν χρησιμοποιούμε τον όρο «Νέες Τεχνολογίες»; Στους περισσότερους και στις περισσότερες στο μυαλό έρχεται ο υπολογιστής και το διαδίκτυο, ίσως και ο διαδραστικός πίνακας. Όμως τώρα πια αυτές είναι «παλιές τεχνολογίες» αν και συνεχώς αναβαθμίζονται και ξαναγίνονται κατά μια έννοια νέες. Έτσι νέες εκπαιδευτικές τεχνολογίες -στην παρούσα περίοδο- θα μπορούσε να ονομάσει κανείς τεχνολογίες όπως: την εικονική, την επαυξημένη και την μεικτή πραγματικότητα, την 3D εκτύπωση, την τεχνητή νοημοσύνη, τα data analytics (ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων),…

Στο σεμινάριο θα γνωρίσουμε μαζί με τους επιμορφούμενους μερικές από αυτές τις νέες τεχνολογίες. Θα γνωρίσουμε την επαυξημένη πραγματικότητα, την εικονική πραγματικότητα (και το πάντρεμα αυτών των δύο την μεικτή πραγματικότητα) και θα προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια μικρή εκπαιδευτική εφαρμογή.

Ιδιαιτέρως σημαντική για έναν/μια ενεργό/η εκπαιδευτικό καθίσταται η καλλιέργεια δεξιοτήτων σχετικών με τις διαδικασίες επαύξησης ενός φυσικού ή ηλεκτρονικού αντικειμένου όπως μια φωτογραφία (εκτυπωμένη ή/και όχι) ή ενός υλικού αντικειμένου, μιας και οι τεχνολογίες επαύξησης χρησιμοποιούνται ήδη σε σημαντικό βαθμό και προβλέπεται να χρησιμοποιούνται ακόμα περισσότερο στο μέλλον.

Αν και υπάρχουν αρκετές έτοιμες εκπαιδευτικές εφαρμογές/υλοποιήσεις εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στο εμπόριο (ειδικότερα για τους/τις μικρότερους μαθητές και μαθήτριες)  εντούτοις είναι κρίσιμο και πολλαπλώς ωφέλιμο για τον/την εκπαιδευτικό να μπορεί να από τη μια να γνωρίσει δωρεάν πηγές τέτοιας τεχνολογίας και από την άλλη να μπορεί να δημιουργεί ο/η ίδιος/α τις δικές του/της εφαρμογές με περιεχόμενο κατάλληλο, χρήσιμο και προσαρμοσμένο για τους μαθητές/τριές τους/της.

Έτσι μέσα από παραδείγματα και online εφαρμογές -καθώς και δοκιμές- οι εκπαιδευτικοί (και όχι μόνο) που θα συμμετάσχουν στο σεμινάριο, θα γνωρίσουν τα παραπάνω, ώστε να μπορούν να τα αξιοποιήσουν κατάλληλα στο μέλλον.


Μαθησιακά Αποτελέσματα

 Οι  επιμορφούμενοι μετά το πέρας του διήμερου σεμιναρίου θα είναι σε θέση να:

  • περιγράψουν την αρχή λειτουργίας ενός qr-code (κώδικας γρήγορης ανταπόκρισης)
  • αντιλαμβάνονται την έννοια του αντικειμένου/εικόνας ενεργοποιητή (trigger object/image) μιας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας 
  • δημιουργήσουν ένα qr-code
  • αναφέρουν και να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά για τις τεχνολογίες της εικονικής, της επαυξημένης καθώς και της μεικτής πραγματικότητας
  • αναφέρουν εκπαιδευτικές εφαρμογές και υλοποιήσεις των τεχνολογιών αυτών
  • περιγράφουν τη λειτουργία μιας κάμερας 360ο και τις πιθανές χρήσεις των βίντεο που δημιουργεί
  • μπορούν να χρησιμοποιήσουν σε πρώτο επίπεδο, εργαλεία δημιουργίας και επεξεργασίας μιας εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας
  • δημιουργήσουν εκπαιδευτική εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας
  • επαυξήσουν κατάλληλα ένα σχολικό βιβλίο

 


Επιμορφωτής: Σωτηρόπουλος Δημήτριος

Ο Δημήτριος Ι. Σωτηρόπουλος είναι Φυσικός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και διδάκτωρ Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας στις Φυσικές Επιστήμες, από το Παιδαγωγικό τμήμα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με μεταδιδακτορική έρευνα στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας.

Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα κυρίαρχο ρόλο κατέχει η διερεύνηση της -μαθησιακά ωφέλιμης- ενσωμάτωσης κάθε μορφής ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Ο Δημήτριος Σωτηρόπουλος έχει (ανάμεσα στα άλλα) διδάξει τα γνωστικά αντικείμενα της  «Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας» και της «Πληροφορικής στην Εκπαίδευση», στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Ε.Κ.Π.Α. στο μεταπτυχιακό STEM της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε καθώς και στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του Πανεπιστημίου Αθηνών) από το ακαδημαϊκό έτος 2001 μέχρι σήμερα.

Παράλληλα έχει διδάξει από το σχολικό έτος 1999-2000 μέχρι και το 2019-2020: τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου ΠΕ04 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και το γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και στη μετά-δευτεροβάθμια τεχνική εκπαίδευση. Ενδιαφέρεται επίσης έντονα για την εκπαιδευτική ρομποτική και την μεθοδολογία STEaM διδάσκοντας σχετικά αντικείμενα και υποστηρίζοντας μαθητές και μαθήτριες σε αγώνες και μαθητικές αγωνιστικές ολυμπιάδες για πάνω από δέκα χρόνια.

Τέλος έχει επίσης έντονα ασχοληθεί με την υλοποίηση του 1:1 iPad οικοσυστήματος στην μαθητική τάξη αλλά και την αξιοποίηση του iPad στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Είναι επιμορφωτής εκπαιδευτικών στις νέες τεχνολογίες πρώτου και δευτέρου επιπέδου (από τη πιλοτική φάση το 2002) και έχει επίσης διδάξει στα ΠΑ.Κ.Ε. (Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης Επιμορφωτών) επιμορφώνοντας τα τελευταία δεκαεννιά χρόνια εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στα θέματα των ψηφιακών εκπαιδευτικών τεχνολογιών και της εφαρμογής τους στη τάξη. 

Έχει παράλληλα συμμετοχή σε Ερευνητικά Ευρωπαϊκά προγράμματα και στην παραγωγή διαφόρων τίτλων εγκεκριμένου εκπαιδευτικού λογισμικού για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είναι αξιολογητής εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού στα πλαίσια προγραμμάτων του Υπουργείου Παιδείας.

Ανήκει στη συγγραφική ομάδα του βιβλίου «Η Φυσική με Πειράματα» της πρώτης Γυμνασίου (2013) και έχει συμμετοχή σε διάφορες επιστημονικές δημοσιεύσεις (με αντικείμενο την ψηφιακή εκπαιδευτική τεχνολογία και τη διδακτική των φυσικών επιστημών) και έχει συγγράψει διάφορα άρθρα στο διαδίκτυο με θέμα την ψηφιακή εκπαιδευτική τεχνολογία και την χρήση της στη διδασκαλία


Επικοινωνία

logo20150715Για να παρακολουθήσετε το σεμινάριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής

Πληροφορίες - Εγγραφές:

  • Τηλέφωνο: 211-7506446 (Δευτέρα έως Παρασκευή: 10:00-18:00)
  • e-mail: (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ, ΤΗΛΕΦΩΝΟ, e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)
  • sms: 698 68 09 035 (ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ e-mail ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ)

 

0
0
0
s2smodern

Copyright © 2020 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech