Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης   Click to listen highlighted text! Καλώς Ήρθατε στο Ανοικτό ίδρυμα Εκπαίδευσης Powered By GSpeech

Κυριακή, 16 Δεκέμβριος 2018
FaceBook
ΑΝΟΙΚΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
 
 

Πρόγραμμα Εξειδίκευσης: Ειδική Αγωγή και Μαθησιακές Δυσκολίες

Διάρκεια: 1 Έτος (αναλογία σε ώρες 550), Ημέρες & ώρες μαθημάτων: Τετάρτη απόγευμα (19:00-22:00)

E-learning course: 10 (Η παρακολούθηση είναι ασύγχρονη και γίνεται μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα του ΑΙΕ)



Η Ειδική Αγωγή

Η Ειδική Αγωγή ορίζεται ώς «το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η πολιτεία δεσμεύεται να κατοχυρώνει και να αναβαθμίζει διαρκώς τον υποχρεωτικό χαρακτήρα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ώς αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας και να μεριμνά για την παροχή δωρεάν δημόσιας ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης στους αναπήρους όλων των ηλικιών και για όλα τα στάδια και τις εκπαιδευτικές βαθμίδες»

Οι Μαθησιακές Δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν μία σχετικά ετερογενή ομάδα δυσκολιών που σχετίζονται, αλλά και επηρεάζουν, κυρίως, τη σχολική επίδοση. Αρκετές είναι οι απόπειρες των επιστημόνων που προσπάθησαν να δώσουν έναν ευρύτερα αποδεκτό ορισμό για τις μαθησιακές δυσκολίες χωρίς, όμως, ακόμα και σήμερα να υπάρχει η επιθυμητή συναίνεση (Little, Akin-Little, & Richards, 2006). Μελετώντας τους ορισμούς που κατά καιρούς δίνονται για τις μαθησιακές δυσκολίες, εντοπίζουμε ως κοινό πρωταρχικό παράγοντα αναφοράς την ανάγνωση. Οι αναγνωστικές δυσκολίες αρκετές φορές αποδίδονται από τον όρο δυσλεξία (International Dyslexia Association, 2002), μια διαταραχή με νευρολογική βάση, συχνά κληρονομική, όπως αναφέρουν ο Πόρποδας (1997) και ο Αναστασίου (1998), η οποία εδράζεται στον χώρο της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής και εκδηλώνεται με σημαντικό αριθμό λαθών στην ανάγνωση (Olson, 2005). Εξαιτίας της σύγχυσης που περιβάλλει τον όρο δυσλεξία, αφού δεν μπορεί να υπάρξει ένας κοινά αποδεκτός ορισμός, παρά μόνο αποδεκτά κριτήρια αποκλεισμού (Reid, 2005), προτείνεται να αποδίδεται περιφραστικά ως ειδική μαθησιακή δυσκολία στην ανάγνωση. Η Παγκόσμια Ένωση Νευρολογίας έδωσε έναν ορισμό αποκλειστικά για τη δυσλεξία:

«Δυσλεξία είναι μια ανικανότητα που εμφανίζεται με δυσκολία στην εκμάθηση της ανάγνωσης, παρά την παραδοσιακή διδασκαλία, την επαρκή νοημοσύνη και τις κοινωνικο – οικονομικές ευκαιρίες. Οφείλεται σε θεμελιώδεις γνωστικής μορφής ανικανότητες που είναι συχνά οργανικής αιτιολογίας»

(όπως παρατίθεται στα: Mississippi Department of Education, 2002; Shaywitz, Escobar, Shaywitz, Fletcher, & MaKuch, 1992).

Λίγα χρόνια αργότερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (1997) στο εγχειρίδιο “Ταξινόμηση ICD – 10 Ψυχικών Διαταραχών και Διαταραχών Συμπεριφοράς”, αναφέρθηκε στην ειδική μαθησιακή δυσκολία της ανάγνωσης και την κατέταξε ως υποκατηγορία των “Ειδικών αναπτυξιακών διαταραχών των σχολικών ικανοτήτων” (F81:304). Στην περιγραφή αυτή τονίζονται: η απρόσμενα χαμηλή επίδοση, η ασυμφωνία νοητικού δυναμικού και επίδοσης και οι παράγοντες αποκλεισμού.

Όλοι αυτοί οι ορισμοί και οι προσπάθειες αποσαφήνισης της έννοιας και των χαρακτηριστικών της δημιούργησαν μεγαλύτερη σύγχυση στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι ήθελαν ξεκάθαρες διευκρινίσεις του τι είναι η δυσλεξία και καθοδηγητικές οδηγίες αντιμετώπισής της στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Το τοπίο γίνεται ακόμα πιο θολό με το πλήθος των προτεινόμενων παρεμβάσεων και των (συχνά δαπανηρών) προγραμμάτων που έχουν αναπτυχθεί αναφορικά με τη δυσλεξία (Reid, 2003). Επιπλέον ο Silver (2001) αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές αναφορές γονέων οι οποίοι αμφισβητούν τις προτεινόμενες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και έτσι, επιβεβαιώνεται ότι η αποτελεσματική παρέμβαση για ένα παιδί, για κάποιο άλλο μπορεί να μην έχει τα αναμενόμενα οφέλη. Είναι σαφές πλέον ότι η έρευνα για τις παρεμβάσεις θα πρέπει να στραφεί στη σχολική αίθουσα.


 Ημερομηνίες Υποχρεωτικών Μαθημάτων Ακαδημαϊκού Έτους 2018-2019

  • Συνάντηση 1η Τετάρτη 24/10/18 (19:00-22:00)--Συνάντηση 2η Τετάρτη 31/10/18 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 3η Τετάρτη 07/11/18 (19:00-22:00)--Συνάντηση 4η Κυριακή 14/11/18 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 5η Τετάρτη 21/11/18 (19:00-22:00)--Συνάντηση 6η Τετάρτη 28/11/18 (19:00-22:00)     
  • Συνάντηση 7η Τετάρτη 05/12/18 (19:00-22:00)--Συνάντηση 8η Τετάρτη 12/12/18 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 9η Τετάρτη 19/12/18 (19:00-22:00)--Συνάντηση 10η Τετάρτη 09/01/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 11η Τετάρτη 16/01/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 12η Τετάρτη 23/01/19 (19:00-22:00) 
  • Συνάντηση 13η Τετάρτη 30/01/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 14η Τετάρτη 06/02/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 15η Τετάρτη 13/02/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 16η Τετάρτη 20/02/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 17η Τετάρτη 27/02/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 18η Τετάρτη 06/03/19 (19:00-22:00) 
  • Συνάντηση 19η Τετάρτη 13/03/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 20η Τετάρτη 20/03/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 21η Τετάρτη 27/03/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 22η Τετάρτη 03/04/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 23η Τετάρτη 10/04/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 24η Τετάρτη 17/04/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 25η Τετάρτη 08/05/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 26η Τετάρτη 15/05/19 (19:00-22:00)
  • Συνάντηση 27η Τετάρτη 22/05/19 (19:00-22:00)--Συνάντηση 28η Τετάρτη 29/05/19 (19:00-22:00)

Οι Παροχές του Προγράμματος με μια ματιά

Πιστοποιήσεις - Βεβαιώσεις

  1. Πιστοποιητικό Εξειδίκευσης στην Εκπαίδευση Παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (550 ώρες). Η βεβαίωση παρέχεται από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του ΑΙΕ. Tο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης με το διακριτικό τίτλο "Βασιλική Μιχαλοπούλου Κέντρο Δια Βίου Μάθησης1" λειτουργεί σύμφωνα  με τις κείμενες διατάξεις και έχει πιστοποιηθεί με την υπ. αρ. 2100587 άδεια από τον ΕΟΠΠΕΠ, εποπτευόμενο οργανισμό του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων.
  2. Βεβαίωση Μικροδιδασκαλίας
  3. Βεβαίωση για τη Θεματική Ενότητα «Παράλληλη Στήριξη»

Έντυπο Υλικό

  1. Ντοσιέ με Σημειώσεις
  2. 3 Βιβλία

Ψηφιακό Υλικό και e-books

  1. 40 e-book
  2. cd με ψηφιακό υλικό για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Επιπλέον Παροχές

  1. Ελεύθερη πρόσβαση σε όλα τα Σεμινάρια του ΑΙΕ

Διαδικασία Εγγραφής και Δίδακτρα

Δίδακτρα: 1200€ (καταβάλλονται σε 10 ισόποσες δόσεις των 120€ ή εφάπαξ με την εγγραφή και με έκπτωση 250€, (τελικό ποσό 950€)

Ανεργοι: 1000€, φοιτητές: 1000€, πολύτεκνοι: 1000€, ΑμΕΑ: 1000€ (καταβάλλονται σε 10 ισόποσες δόσεις των 100€ ή εφάπαξ με την εγγραφή)

Δικαιολογητικά Εγγραφής

  • Αίτηση
  • απλή φωτοτυπία ταυτότητας
  • απλή φωτοτυπία πτυχίου ή απλή φωτοτυπία βεβαίωσης φοίτησης (για τους φοιτητές)
  • βεβαίωση ανεργίας (για την κατηγορία των ανέργων)

ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ                    ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ                 

                                                   


Ζητήστε τον αναλυτικό οδηγό επιμόρφωσης του ΑΙΕ στο

Περισσότερες πληροφορίες στο 210-3846930 (Καθημερινά 11:00-19:00)

www.anoikto.edu.gr

0
0
0
s2smodern

Copyright © 2017 www.anoikto.edu.gr. Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Created by Georgakakos George.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech